Mycket energi.
Smilla, min dvärg har väldigt mycket energi. (Enligt mig) När hon är utanför buren är det bara springa,springa och leka,leka som gäller. Efter hon har varit ute och lekt så brukar hon sätta sig i handen och "ber" om att få bli klappad och gosad med, då kan hon bara ligga och njuta väldigt länge. Men som sagt så för det mesta är det jätte mycket spring och lek som gäller (hon är inte alls "sprallig" utan mer glad, energifull) Hon får vara utanför buren VARJE dag, ganska länge och springa av sig. Dock har hon kanske inte drn största buren men får vara utanför den mycket. Är detta bara ett tecken på en frisk, glad hamster eller är det något jag kan ändra på?
MVH Wilma
Enligt mig låter det som en hamster som är glad , frisk & älskar dig :D
Jag tycker det låter som om Smilla är en frisk & kry dvärgis!
För Dante är det tvärtom, han ska gosa först i några timmar & verkligen stenvägrar springa. Men efter en eller två timmar är det full rulle på honom
.
Det är ibland svårt att göra nånting åt. När jag t.ex Köpte Dante gick det inte få tag i honom. Han var så rädd & osäker att jag var rädd att jag aldrig skulle få honom tam. Men tillslut gick det & nu är han så kelsjuk att det inte är sant.
En annan hamster jag haft var en riktig löpare & vägrade stå still. Han fick jag aldrig lugn.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥