Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 4451 ggr
nisse_sofia
2

Infekterad doftkörtel :S

Min hamster har en infekterad doftkörtel då hans doftkörtel blivit gulaktid. Jag vet inte hur man ska göra för att få det att förvinna men jag har fått tips om att man ska göra rent med ljummet vatten på en bommulstuss. Men dock vet jag inte hur man ska göra, eller hur ofta osv. Kan någon hjälpa mig? :S

UlrikaD
2

Tvätta rent med en bomullstuss eller en tops i ljummet vatten till att börja med så du får bort allt det gula. Finns även rengöringsmedel för djur du kan köpa på apoteket.

Sen beror det lite på om allting försvinner så är det ju bra, fortsätter det att vara infekterat kan hamstern behöva antibiotika.

nisse_sofia
0

Tack så mycket, det ska jag prova Skrattande

liinnea
0

hur ser det ut när det är inflamerat? ty kladdigt o gult eller? :) är lite bra o veta :D

UlrikaD
0

Är det inflammerat så kan det bli lite skorpigt och rött också. Om det är lätt att hålla rent och det ser fint ut sen så är det inga problem. Men om det fortsätter att bildas gult kladd och aldrig ser fint ut utan att man måste tvätta hela tiden så bör det kollas upp.

nisse_sofia
0

#3 Jo, det är lixsom gult, fast inte jätte tydligt men man ser att det är lite gult.

#4 Jo tack för tipsen Glad

nisse_sofia
0

#3 Jo, det är lixsom gult, fast inte jätte tydligt men man ser att det är lite gult.

#4 Jo tack för tipsen Glad