Bilder på aktiveringhagarna/burarna
Har ganska nyligen gjort ett inlägg där jag frågade om Maxi Duna duger som aktiverinsbur… Och nu har jag just fått ett mail där det stod att maxi dunan jag är intresserad av finns till salu ännu så jag ska köpa den :)
Därför skulle det vara kul med lite inspiration för inredningen! Lägg gärna upp foton på era lekburar / aktiveringshagar, vad ni vill kalla det :D
Här är en bild på en liten lekhage jag försökte göra åt min hamster, den är byggd av vhs-kasetter. Den är inte så mycket större än buren egentligen, men han trivs inte på större ytor. Det är mer som lite omväxling från buren och att han kan undersöka nåt nytt.
Dock rymmer han över vhs-kasetterna så det ska bli jättebra att få Maxi Dunan och kunna fixa till den till en aktiverinsbur :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en miniduna full med sönderrivna äggkartonger mm, perfekt för att gömma godis i.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Så här har min stora rasthage sett ut. Jag arrangerar om i den hela tiden, så just nu ser den inte alls ut så här.
Medis på akvariefisk.

Och här är bilden från den andra tråden. Mina små rastlådor, alltså de 3 till vänster. De två uppe till höger sitter ihop med ett rör.
I mina rastlådor/hagar har jag antingen massa papp, som äggkartonger eller pappförpackningar som typ flingpaket eller andra pappkartonger, eller så finns där en grävlåda. Jag tänker att eftersom de bor i hålor i marken i naturen så är det bra berikning att de får gräva och gömma sig.
I grävlådorna så har jag provat lite olika grejer, men just nu har jag en blandning av sandlådesand och stl-strö, det älskar de att gräva i!
Medis på akvariefisk.
WOW tack för alla bilder och beskrivningar, jättebra tips var det ju
Du har rätt i att de naturligt håller på och gräver och sånt så det var ju riktigt smart att fixa en grävlåda.
Det var faktiskt din miniduna på bild #2 som jag hade i huvudet när jag planerade hur jag skulle göra Maxi dunan, hade sett den nånstans men visste inte att det var din ;) Men det verkar så kul att lägga massor av kartongbitar, förpackningar och sånt och gömma godis i!

Ingen orsak, bara kul att dela med sig. =)
Jag tror det roligaste för hamstern är om det finns både grävmöjlighet och pappförpackningar. Det är roligt när jag städar rastlådorna och plockar upp papplådorna, de har fått nya hål och här och där är det ett matförråd. =)
Medis på akvariefisk.
Jag gör av vhs-kasseter. Dock har jag ingen bild för tillfället men det kanske kommer imorron :)
Jag har ju dvärghamstrar så vhs-kasetter funkar utmärkt för mig då dvärgisarna inte rymme över kanterna:)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#7 Fin! Ser ju rolig ut och väldigt praktisk om den är ihopvikbar.. 
Antar att den är mer rymningssäker än min "hage", skulle ju verkligen uppskattas med en hage som hamstern inte tar sig över.. Får väl bygga en egen jag också!
Själv använder jag mitt rum som hage. Med diverse kartonger och hus att gömma sig i, massor med kläder på golvet (men självklart är det bara för hamsterns skull
) och klättersaker !
Jag använder också mitt rum som lekhage, men nu har en av mina hamstrar hittat massa gömställen. T.ex hittade jag henne högst upp på ett litet bord en gång. Då hade hon klättrat upp för en duk som hängde ner. En gång hittade jag henne i min säng. Först klättrade hon upp på sängöverkastet. Sen tryckte hon sig upp mellan väggen och sängen så hon kom upp. Så jag är lite orolig att hon kommer hitta ett ännu svårare gömställe nästa gång :P
#10 OTROLIGT fin ju! :) Sån skulle man ha! Ser så rolig ut, vet du ungefär vilka mått den har? :)
#11 Ja jag brukar göra en liknande men mindre av nån anledning… Diezel gillar som sagt inte stora ytor men kanske ändå ska testa en lika stor som din! Antar att inte Dante lyckas ta sig över kanten som guldisar! :)
#12 & #13 Vad skönt för er som kan använda rummet…! Själv skulle jag aldrig våga mig på nåt sånt, kröp han in under sängen skulle jag aldrig få ut honom, samma gäller bokhyllan! För att inte tala om alla sladdar… Nej han får nog en egen säkrare hage alltså.
#12 Hehe jaa skulle min hamster få vara lös i mitt rum skulle jag ju också ha massa kläder och saker på golvet, ENBART som leksaker åt hamstern! :D
#15 Okej, jag tycker nog den du har är gaanska så stor som den är hehe! :)