Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 1261 ggr
Felii
0

Blir det roligare för hamstern med rör?

Som rubriken säger, e det det?

Tacksam för snabba svar! :D

Ja du...

Roxie
0

Jag tycker ju att man ska undvika rör. De är oftast av plast vilket inte är ett material som andas, och det blir trätt och fuktigt i röret av den anledningen. De flesta hamstrar väljer dessutom ofta att sova och kissa i rören vilket gör det väldigt ohygieniskt. Så du bör inte ha rör i buren. Däremot kan du ha rör utanför buren i till exempel en rasthage :) Annars kan man också bygga egna tunnlar av hushållsrullar. Det är även tuggbart ;)

// Sofia

Felii
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oki! Tackar! :D

Ja du...

Felii
0

Oki! Tackar! :D

Ja du...

mjuhm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan köpa trätunlar som jag tycker är praktiskt i och med att träet både andas & är ett bra tugg matrial :) Detta är ett exempel på en trätunnel.

Men som sagt så är hushållsrullar enklast :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Suskiv
0

Våra robbar gillar sina toarullerör, de springer runt i dem och flyttar på dem och tycker de är allmänt roliga.

Vår guldis får inte plats i toarullarna så hon har plaströr (det är små hål i dem), men dem bryr hon sig inte om.

Så det verkar ju vara olika.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Felii
0

Ok! Tack för förslag! Bra de dära mé´trätunnlar mjuhm!

Ja du...

Candela
0

Pringles-rör är toppen för guldhamstrar! Bara att skära av plattan i änden, och spola igenom den med vatten för att få bort eventuellt salt/kryddor.

Evovva
0

Jag har rör till den ena hamstern. Hon älskar att krypa runt i dom. Hon hamstrar gärna sin mat där. Ibland sover hon där oxå.

Det är många små lufthål i dom. Varja dag när hon är någon annanstans i buren brukar jag hälla ut det hon lagt i röret för att se att det är fräscht.  Jag häller det rakt ner i buren så jag kan ta bort om det är något dåligt.

Då får hon oxå lite mer att göra. För hon lägger snabbt tillbaks allt igen. Då har hon sysselsättning. Flört