Blir det roligare för hamstern med rör?
Som rubriken säger, e det det?
Tacksam för snabba svar! :D
Ja du...
Jag tycker ju att man ska undvika rör. De är oftast av plast vilket inte är ett material som andas, och det blir trätt och fuktigt i röret av den anledningen. De flesta hamstrar väljer dessutom ofta att sova och kissa i rören vilket gör det väldigt ohygieniskt. Så du bör inte ha rör i buren. Däremot kan du ha rör utanför buren i till exempel en rasthage :) Annars kan man också bygga egna tunnlar av hushållsrullar. Det är även tuggbart ;)
// Sofia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oki! Tackar! :D
Ja du...
Oki! Tackar! :D
Ja du...
Våra robbar gillar sina toarullerör, de springer runt i dem och flyttar på dem och tycker de är allmänt roliga.
Vår guldis får inte plats i toarullarna så hon har plaströr (det är små hål i dem), men dem bryr hon sig inte om.
Så det verkar ju vara olika.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ok! Tack för förslag! Bra de dära mé´trätunnlar mjuhm!
Ja du...
Pringles-rör är toppen för guldhamstrar! Bara att skära av plattan i änden, och spola igenom den med vatten för att få bort eventuellt salt/kryddor.
Jag har rör till den ena hamstern. Hon älskar att krypa runt i dom. Hon hamstrar gärna sin mat där. Ibland sover hon där oxå.
Det är många små lufthål i dom. Varja dag när hon är någon annanstans i buren brukar jag hälla ut det hon lagt i röret för att se att det är fräscht. Jag häller det rakt ner i buren så jag kan ta bort om det är något dåligt.
Då får hon oxå lite mer att göra. För hon lägger snabbt tillbaks allt igen. Då har hon sysselsättning.