Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 3306 ggr
Suskiv
0

Toalätt vs lättströ

Tidigare hade vi toalätt i buren. Damfritt, men luktar as. Ville inte ha dammande spån inomhus (vi har stallspån till kaninen). Nu senast köpte vi lättströ som var tänkt till kaninen, men eftersom toalätten var slut så tänkte jag att hamstern får väl testa lättströ hon med.

Vilken succé. Hamstern älskar lättströet och roade sig första natten med att samla ihop en stor andel an ströet till en jättehög i ena hörnet där hon sen gjort ett bo med hjälp av lättströet och hushållspappret. Huset som hon använde tidigare har hon helt ratat. Hon gräver och verkar betydligt mer nöjd med sitt burströ nu än tidigare.

Och jag måste säga att jag är imponerad av lättströ. De har alla egenskaper jag gillar. Damfritt och luktfritt och en bra uppsugningsförmåga. Visserligen dyrare än stallspån, men oj så mycket bättre.

Så jag kan verkligen rekommendera lättströ till alla hamsterägare.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

UlrikaD
0

Vet inte vad lättströ kostar eller ens hur det ser ut. Men är du ute efter ett billigt, dammfritt alternativ finns även STL-strö.

Suskiv
0

Lättströ är gjort på hampa, ser ut som tunt träfiber och kostar 149 kr för 18 kg. (stallspån kostar här 89 för 25 kg)

Magda
0

#2 jag har provat lättströ.. tyckte att det luktade champinjon typ, verkligen inte luktfritt.. och var inte dammfritt.. har jag fått en dålig bal Förvånad

Suskiv
0

#3 Jag skulle gissa det. Jag kör ner näsan i hamsterburen och det luktar inget alls. Dammade inget när jag hivade upp ströet ur balen och spred ut det i buren.

UlrikaD
0

Stl-strö kostar 49kr för 10kg.

Magda
0

#4 jag blev så besviken när jag öppnade våran bal, eftersom jag hört från flera att det inte luktar något.. men kanske ska våga mig på att köpa en bal till då och se om det var fel på denna..

Lojs
0

Om någon luktar eller ej kan vara olika för olika personer, vi har lite olika luktreceptorer, så något kan vara luktfritt för en person och lukta riktigt illa för någon annan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Emma--]
0

Något luktar ju lättströ. Jag tycker inte det luktar äckligt, snarare en fräsch doft. Det som är längst ner brukar kunna damma lite, i alla fall av det jag haft hemma. Men jag föredrar stl-strö. För dom få gångerna råttorna haft lättströ har dom fått löss :P antagligen bara ett konstigt sammanträffande, och att lössen inte försvann efter omgång 1. Men jag chansar inte :P

[Bibbo]
0

Jag föredrar toalätt det luktar inte alls :D

Evovva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har både alspån och toalätt till våra hamstrar. Fördelen med alspån är att det är lättare för hamstern att grävai annars ingen större skillnad.

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag föredrar också lättströ,det luktar gott och hamstrarna gillar att gräva i det.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Auroris
0

jag har toalätt till alla hamstrar här hemma.

jag tycker det luktar lite.men hamstrarna verkar gilla det. :)

Jolinn
0

Jag andvänder Toalätt . Fasnar juh inte i pälsen ;)