Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1113 ggr
farmoor
0

Guldar har mer värde än hamstrar (!??!?!?!?)

Jag kollade in sidan och upptäckte en sak som gjorde att jag var tvungen att göra en användare för att dela mina åsikter.
Jag tycker det är så himla sjukt! Att dvärghamstrarna får absolut inte lika uppmärksamhet som guldhamtrarna, jag har två dvärghamstrar och jag vet att folk har mer guldhamstrar men om nån gör en bildtråd på en dvärghamster så är det bara några som kommenterar. Men gör man en bildtråd om en guldhamster så kommenterar varenda människa på hela iFokus & hamstern får super mycket uppmärksamhet.
Jag har varit medlem här för några år sedan och jag slutade vara här på grund av all otrevlighet och att guldhamstrarna har mer betydelse och värde än dvärghamstrarna. Folk skriver alltid:

"Dvärgarna är mycket springigare"
" Guldhamstrar är lättare sålda för att dom finns i så många färger"
" Jag föredrar guldar för att dvärgarna är mer tittdjur än keldjur"

Jag kan bara säga till er att dvärgar kan somna i famnen. Dvärgar finns i måånga olika färger. Och dvärgar är absolut INTE tittdjur, dom är lika keliga som vilken hamster som helst. Jag blir fruktansvärt arg och irriterad och jag fattar inte ens att jag vågar skriva det här men jag är så arg att jag vågar ändå. Nu tror ni säkert att jag är nåt förbaskat troll som bara är ute efter bråk men nej så är det inte, jag vill dela mina åsikter och tycker verkligen vi ska göra nåt åt det.

Hälsningar
Gunilla

UlrikaD
0

Jag vet ärligt talat inte riktigt om det är så, men känner du så finns ju alltid dvärghamster.ifokus att gå in på.Skrattande

Jag har både dvärgar och guld och känner inte av någon diskriminering åt något håll direkt.

farmoor
0

#1 Det är inte så kul att skriva på dvärghamster.ifokus då det är så oaktivt & man får bättre svar här då fler är inne här.

farmoor
0

Oj skrev fler rubrik, det ska igentligen vara dvärghamstrar och inte hamstrar

UlrikaD
0

#2 Men om du tycker att du får bättre svar här inne så kan det väl inte vara så illa då?Skrattande

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såklart dom har lika mycket värde Glad. Men det finns många fler guldhamsterägare här på sajten, så då blir att det blir "mera" guldhamster.

"Dvärgarna är mycket springigare"
" Guldhamstrar är lättare sålda för att dom finns i så många färger"
" Jag föredrar guldar för att dvärgarna är mer tittdjur än keldjur"

Detta är ju bara åsikter. Har själv dvärgar, fött upp och tycker även detta, men tycker för det mycket om dvärghamstrar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

farmoor
0

#4 Det är ju inte ens det jag menar. Det har med HAMSTRARNA att göra. Att guldhamstrarna får mer uppmärksamhet & är stjärndjuret, medans dvärghamstrarna bara "kastas" bort. Gör nån en kull med dvärghamstrar så kommenterar ingen. Gör nån en kull på guldhamstrar så säger alla typ "ååh vilka fins föräldrar", "åååh ungarna kommer bli så fina efter dom föräldrarna", "herregud så söta"
Visst, det är okej att det skrivs, men så skrivs det aldrig om dvärghamsterkullar om du förstår nu?-.-

farmoor
0

#5 Det är så fel.. Guldhamstrar kan vara lika springiga och lika mycket tittdjur som en dvärg, och dvärg kan vara lika mycket kel och gosdjur som en guld..

Charlie2006
0

#7 Såklart dom kan vara, visst jag har haft mysiga softpotatisar, som har varit med och kollat på tv, men det är min egen erfarenhet som jag tycker detta, och min personliga tyckande, alla tycker vi olika Flört. Har då haft +14 guldar och ett 20-tal vintervita och roborovskis.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

UlrikaD
0

#6 Om du anser att guldar får mer uppmärksamhet än dvärgar så är det ju upp till dig och andra som gillar dvärgar att ge dem mer uppmärksamhet.

Det är ju medlemmarna som gör ett forum, man kan ju inte tvinga folk att skriva i trådar de inte vill skriva i.

Jag kommenterar i de jag tycker är intressanta, sen spelar det inte så stor roll om det handlar om guld eller dvärg. Men gäller det avel så skriver jag ju mest på guld i och med att jag inte avlar dvärgar.

Det är ju ganska naturligt.

Så skriv mer i dvärgtrådarna helt enkelt om du vill få upp uppmärksamheten.

mjuhm
0

Detta är ett troll.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Emma--]
0

Inte mata trollet då :P

WilmaP
0

#10 Hur vet du det?

goldenhamsters
0

#12 Hon skapade en tråd där hon blivit hackad av "farmoor". Det är en kille i hennes klass som hade tråkigt en torsdagskväll Glad.

Mvh Alicia.

GrönGul
1

Om jag var hon så skulle jag ha slått sönder honom.

GrönGul
0

Eller om det är nu ett "hackning" så kan detta polisanmälas.

mjuhm
0

#15 Jag tänker inte polisanmäla honom. Han är bara en omogen liten barnunge:) Och jag tänker inte slå honom heller för den delen :p

Han har hamstrar själv & har faktiskt varit medlem här som nån dragon eller vad det var. Men nu bestämde han sig istället för att förstöra för mig.

mocchino
0

#16 Kärlek börjar alltid med bråk och slutar med barnbidrag! ;D Haha!

Nej men killar vet du väl!? Man kan inte leva med dom och man kan inte göra barn utan dom! :O Haha! Får man skriva så?! ;P Hahaha!
(ja jag är lite övertrött just nu ;P)

// Nathalie

mjuhm
0

#17 Hahaha!! För mig får du skriva så Flört.

WilmaP
0

Omoget av honom. Men killar e ju killar ;)

mjuhm
0

#19 Sant sant ^^