Måste jag åka till vetrinären ?
Jag skrev här förut, om min hamster Sture. Han är blind och nu börjar han skrika. I morse när jag vakna satt han i ett hörn som en boll, och skrek. Vart jätte orolig, borde jag åka till vetrinären ? Eller finns de något jag kan göra själv? Vad kan de va?
Verkligen tacksam för svar :)
ps. Han blev ett år nu i sommar.
Jo jag vet, Men är så rädd att han ska dö. Han är så vacker… Men vill ju inte att han ska må dåligt. Så de är väl lika bra :/

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man är skyldig att ge sina fjur den vård de behöver enligt lag! När du inte har en aning om vad som är fel slösar du bara tid på att titta på.
Mvh Ellenfyrkant
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
är buren nystädad då kanske han inte kände igen sej och blev rädd?
är han blind behöver han ha sakerna på samma plats hela tiden för att inte gå in i dom.
blinda brukar ha bättre luktsinne så fanns det ny doft i buren kanske han reagerade på det och skrek för att skrämma det för honom nya doften.
han kanske hörde nåt otrevligt ljud och blev rädd å skrek.
Om en hamster skriker så är det nåt som inte är som det ska.
Bara att åka till veterinären, ingen tvekan om saken!
// Sofia
Tack så mycket för allt. Jag tror vi skulle åka till vetrerinären i kväll eller i morgon. Han fick nyss ett spratt och sprang runt i hela buren och skrek.
Ja han är blind, och städa buren för kanske 3-4 dagar sen, men ställer allt på samma ställe så jag hoppas inte att de är de. Men han äter och sånt. Så hoppas att vi inte behöver avliva, men ska göra de bästa så han mår bra.
Och ska skriva hur de gick sen :)
Nu mår han bra igen :) Han har haft två hjärnblödingar, men har klarat av båda två och han börja mitas lite, men det är slut med de nu :) Han är bara lite virrig, annars är han som ny igen :D