Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1261 ggr
Felii
1

Har jag förstått det rätt?

Jag e lite osäker… KAN, elr SKA, elr DET HELT LIVSFALIGT eller är det sådär, att använda tidningspapper LÄNGT ner i buren(Ja ni fattar, vanligt tidnings papper..)??  Jag har hört att det INTE är bra, men jag har oxå hört att det är bra då det suger upp kisset…?! … Men… vad har ni lägnst ner i buren, och vad är bäst? :)

Ja du...

UlrikaD
0

Finns ingen anledning att ha tidningspapper då det inte suger upp kiss överhuvudet.

Använd spån, toa-lätt eller stl-strö beroende på vad du har för slags hamster.

Michaela-N
0

Tidningspapper suger åt kiss och jag använder det till mitt marsvin men inte till hamstrarna. Fast farligt är det inte.

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag använder det till mina möss, läger i botten efter att tagit bort ramarna, för aktivering. Men ser ingen anledning att använda det till hamster.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Felii
0

TACK! Då vet jah! :)

Ja du...

mjuhm
0

#4 Tre har redan svarat.

Det finns ingen som helst anledning till att använda tidningspapper till hamstrar.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

WilmaP
0

Andvänd annat botten material iställer så som spån(finns olika slags) eller toa-lätt. Jag har hört att "tryckfärgen" på tidningspappret ska vara giftigt för hamstrar men jag vet ej. Finns ialafall ingen anledning till att använda tidningspapper.

Michaela-N
0

#6 Den är inte giftig längre.

Tazzar
0

Det är förbjudet i Sverige numera att använda giftig trycksvärta i tidningar, så det är helt ofarligt. Har det ibland längst ner under bottenmaterialet, några av mina tycker om att krypa under det, riva sönder och skapa tunnlar… Men det har inte precis den bästa uppsugningsförmågan.

Ellenfyrkant
0

Det är papper så visst suger det upp men det går ju inte att jämföra med toa-papper. Jag har 2 tidiningar i botten på en av mina hamsterburar för att skydda en hemmagjord bottenlåda. Sen har jag rivet tidningspapper i flera av mina burar.

Mvh Ellenfyrkant

Felii
0

Ok, tack för svar iaf, då  vet jag att det inte är giftigt!

Träffade precis min kompis hamster, suget om att köpa hamster sänktes INTE… tvärrt om…. höjdes så sjuuuukligt mkt!:)

Ja du...