Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1155 ggr
[Bibbo]
0

Smal ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vissa säger att Harley är för smal men vissa säger att han är normal kan ni se om jag behöver ge ham mer mat eller mindre eller som det är nu ? :D

[Bibbo]
0

-

[Bibbo]
0

han ville inte vara stil på någon av bilderna

[Bibbo]
0

---

[Bibbo]
0

---

Odette
0

Han ser väl normalstor ut, en del hamstrar är ju mindre i kroppen än andra. Så det är ju inte meningen att han ska vara tjock, det är nog lättast för dig att avgöra :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Bibbo]
0

#5 Hans kropp är stor men vill inte att han ska vara för smal eller för stor så någon mer som vet ?

Roxie
0

Det är lättare att se om du tar en bild uppifrån när han går, så man ser hur midjan ser ut.
En hamster ska inte ha någon midja, utan vara jämn i hela kroppen.

Men du känner ju på hamstern om den är smal eller inte. Känner du ryggrad eller tydliga ben så är det dags att mata lite extra.

// Sofia

[Bibbo]
0

#7 är denna bilden bra ?

Amun-Ra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lättast att veta om han är för smal är nog att väga honom i en digital gram våg. Men han ser ok ut, inte alls för smal. Fast vågen skulle nog ge bättre svar om han är för smal eller ej. Fet är han dock inte…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Roxie
0

Tycker inte han ser för smal ut. Amun-ra: Jag skulle inte gå efter vikten då det är så otroligt individuellt. En hamster kan väga 120g och vara normalviktig för sin storlek. Men det finns även hamstrar som väger 180g och ändå är för smala för kroppen är av större "modell". Jag har haft både och.

// Sofia