Vem föder upp lh i Skåne?
Hejsan! Jag var tidigare uppfödare på långhåriga guldhamstrar Skåne, det är några år sedan nu. Dock får jag fortfarande förfrågningar om jag har till salu, varje vecka! Finns det någon som jag kan skicka vidare alla dessa hamsterköpare till? Du ska ha en uppfödning som liknande min, långhåriga hamstrar i Skåne. Tacksam för svar, känns så onödigt att alla dessa köpare vänder sig till djuraffärer i brist på uppfödare.
sätter en tass här eftersom jag är nyfiken på vem i skåne som föder upp guldhamstrar, oavsett hårlag… har bara hittat en änsålänge..
Jag föder upp i Göteborg men har svärföräldrar i Hässleholm, så vi åker dit rätt ofta. Om det kan vara till nån hjälp :)
// Sofia
#1 vem har du hittat?
#3 porlamarkens har en normalfärgad korthårs kull just nu iaf… men har inte hittat någon annan uppfödare av guldhamstrar, varken långhår eller korthår.. känner du till någon mer?
Nej jag har noll koll nu, för några år sen var jag väldigt insatt. 2007.
ok :/ synd, verkar behövas fler seriösa uppfödare i skåne..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Föder du upp dvärghamstrar också? Eller vet du någon i Göteborg som gör det?
MVH Wilma

Vi ska sätta igång uppfödning i Skåne och då vore det intressant med långhåriga guldhamster. Frågan är bara var vi ka få tag i några att börja med. Är det någon som har vägarna förbi ner eller som kanske kommer till Landskrona den 8 oktober och har fina långhåriga så får ni gärna höra av er.
Jag åker från Motala ner till Landskrona, sen åker Sebbe från Stockholm, sen åker ett helt gäng från Göteborg, alla ska ner till Landskrona, jag kan absolut ta med om du hittar ngt i närheten av mig.
Allt handlar ju om att söka, transporten är ju det enkla här iom att vi är så många som ska ner 
Jag bor ju inte superlångt ifrån Skåne (bor i Alvesta, Småland), föder upp långhår. :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."