Hur ska man göra?
Hur ska man göra, jag har velat fram och tillbaka
. Mina hamstrar betyder allt, och då menar jag allt, men känner mig utan ork den senaste tiden, och kanske skulle få upp orken om man bara behövde ta hand om 2-4 stycken?. Om man ska behålla några, vilka ska man behålla liksom?, går ju inte att välja
.
Har inte tröttnat, utan det är min kropp som säger nej. Har även märkt att nu när jag inte har hållit på med dom lika mycket dom senaste dagarna, så har jag inte varit förkyld eller haft ont i huvudet. Vilket jag haft varje-varannan dag innan i dom senaste 2 åren.
Tänkte jag bara ville skriva av mig.
Har inte valt hur jag ska göra än, men ni får höra av er om ni har något intresse på någon av hamstrarna här hemma. Såklart kommer uppfödarna få första tjing på hamstern från sin uppfödning. Sen kommer bara personer jag vet vem dom är, få ta över om det blir så, för det är mina bebisar. 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej vad tråkigt!
Känner du dig utmattad och så? Det finns ju en hel del sjukdomar som man blir utmattad av som struma, TBE, MME m.m. Har du testat dig för att se att du inte har någon sjukdom? Skulle nog vara bäst att kolla upp det, har du tur så kanske du får någon medicin eller något som gör att du får upp orken och orkar med hamstrarna. Skulle ju vara så tråkigt om du skulle behöva sälja många
. Prata med en läkare, du kanske har brist på något ämne i kroppen också. Vet att brist på b-vitamin kan göra att man blir väldigt utmattad.
Mvh Alicia.

Jag förstår att det måste vara jätte jobbigt för dig men samtidigt så måste du ju lyssna på din kropp!
Det är ju bättre att du skär ner och kanske behåller några och faktiskt känner att du orkar än att du behåller alla och inte orkar med någon.
Och om du det nu är som du säger att du känner dig dålig när du håller på med dom så finns det ju risk att det är en liten allergi som kan bli värre med tiden om du fortsätter att utsätta dig för dom. Och blir det värre finns ju risken för att du kanske blir allergisk mot dina andra djur också.
Hur det än är så förstår jag att det här måste vara jätte jobbigt för dig och jag önskar dig all lycka!
*Tröstkramar*
// Nathalie
#1 Rätt utmattad, sover mesta dels av dygnet när jag inte jobbar.
Jag är allergisk mott spån och vissa möss, så det kan även vara möjligt att jag börjar bli det med hamstrar, sover ju i samma rum med dom.
#2 Känner ju att det kanske är det bästa för både mig och hamstrarna, men har sån ångest, älskar ju dom över allt annat
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Nej, men gud vilken jobbig situation du hamnat i..
Hoppas verkligen det löser sig! Jag skulle aldrig vilja tänka mig att måsta sälja det jag älskar mest. 
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Usch så trist! Det finns inget värre än då man inser att det inte funkar med sina älskade djur.
Har nyligen sålt mina chinchillor som jag fick ha hos mig endast ca 3 månader, pga helt plötsligt utvecklad, kraftig höallergi hos mig och familj.
Jag håller tummarna för att det på något vis löser sig så du får/kan ha kvar dem, och om inte så får jag önska de små får riktigt bra nya hem i framtiden!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Nej men usch 
Självklart är det tråkigt men har varit i "precis" samma sits fast när det gällde kaninerna. Jag hade inte tröttnat men det tog emot varje gång jag skulle ut till dom och jag mådde inte fysiskt bra heller.
Jag drog ned på antalet, hade runt 11-13 stycken, till runt 6-8 som jag har nu. Efter det känns allt bättre och jag har absolut tid för mina små!
Tycker faktiskt du gör helt rätt i att minska ned.
Även om det är jobbigt så ska du helt klart lyssna på din kropp!
Jag kan hjälpa dig med någon hamster om det är så!
Någon utav tjejerna!
Säg till om du vill ha lite avlastning! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Jag förstår hur du känner, ibland har min kropp med sagt nej. Den vill inte mer lixom. 
Ett tag trodde jag att jag var allergisk pga att min pappa är det. Min näsa började klia + fick utslag på min mage av någon anledning. Min pojkvän fick hjälpa mig ta hand om djuren ett tag tills jag fick fundera ut vad jag skulle göra.
Som tur var så var det inte djuren jag var allergisk mot, då det bara försvann sen, men jag förstår hur du känner. 
Kanske kan du bara trappa ner lite på hamsterantalet (och jag vet att det är otroligt jobbigt och sorgligt), för du måste ju sätta din hälsa framför, tycker jag. Sen är det ju inte lika jobbigt att ta hand om 4 som det är att ta hand om kanske 10, så testa med att trappa ner?
Väljer du att göra det så tycker jag med att du gör helt rätt.. Ångesten kommer nog avta med tiden om du känner att du mår bättre av valet.. 
Kramar till dig!
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag har bestämmt hur jag ska göra, och jag kommer dra ner på antalet
. Har velat fram och tillbaka, men tror deta är rätt beslut, ändå om det kommer förstöra mig. Jag har även bestämmt vilka som ska stanna, dock velar jag lite på en av dom.
//Frida
Beklagar verkligen 
Men jag tror du gör rätt beslut!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
om du kan sätt ut de du har svårast att släppa på Foder.
då har du kontakten och kan ha lite koll på ev parningar mm.
#11 Dock så vill jag ha kvar dom här hemma, kommer inte kunna släppa iväg dom på Foder. Kontakten vill jag ändå ha för dom som köper dom andra, och som jag skrev ovan, säljer bara till personer jag vet vem dom är.
//Frida
Jag är just nu i samma situation som du är i och dom senaste två dagarna har 3 av dom 4 hamstrarna jag "valt ut" flyttat och jag kan säga att jag hade rejäl ångest igår efter dom flyttat och ville knappt fixa ordning burarna, men jag tvingade mej att göra det och det hjälpte att göra nått, så man inte satt och grät och bara tänkte på dom.Det var väldigt jobbigt i natt när jag vaknade och blev lessen över att dom inte finns här hemma hos mej längre….
Men förhoppningsvis så kommer det bli lättare ju längre tiden går..
Du kommer klara detta också!!! även om det är jobbigt*stor kram*
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Franklin kommer hem till mig igen. Hoppas du hittar kanonhem till de som söker.