Dumle X Ofelia
Nu har Dumle och Ofelia parats sig! Ungarna förväntas komma den 27 Augusti, det blir min första kull och jag är så förväntsfull! 
Parningen gick bra, men kanske inte så som Dumle att tänkt sig. Såfort han ville vila och lägga sig bredvid Ofelia och mysa, så stack hon iväg direkt. Det såg ganska kul ut när han tröttsamt sprang efter henne för att hon skulle stanna.
Jag försökte föra över bilderna från min mobil till datorn, men det gick inte. Så det får bli en någorlunda gammal bild på dem, jag håller nu tummarna för att det tog sig! 
Naw godingar :) Hoppas det går bra! :)
// Sofia
Himme, så fina 
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Guud så fina
Ofelia var ett fint namn förresten ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Visst är dem fina alltid? 
#3: Hon skulle egentligen heta något annat, men eftersom att hon redan hette Ofelia hos uppfödaren så fick hon ha kvar namnet. Är faktiskt väldigt nöjd med namnet ändå. 
Ofelia skulle brunstat igår, vilket hon inte gjorde. Är det bebisarna som ligger bakom det tro? *hoppas, hoppas* 
Jättefina ! :)
Idag ska ungarna komma, om dem inte nu blir en dag försenade. Jag är huuuur glad som helst och samtidigt hur nervös som helst.. Hon har fått flytta upp till mitt rum, så vaknar jag några gånger inatt och ser om det går bra. Hon har blivit vääldigt tjock och det här är hennes andra kull, sist fick hon nio ungar, hoppas jag inte får fler än iallfall 13, där Har jag satt gränsen på en stor kull. ;))
Gud vad fina och gud vad kul!! Vem är Ofelia och vem är Dumle? (bilderna) en av mina möss fick en kull på 18 ungar (!!) varav 14 överlevde :) funderar på att para min dvärghona när hon är lite äldre. Lycka till med allt! Jätte fina föräldrar (:
MVH Wilma
#7: Den första är på Dumle, och den nedre på Ofelia! Men Tack, och lycka till du också med din kull! ;) Gick och skulle se hur det gick för Ofelia, ge henne mat och se om hon kommit igång. Gissa vad jag fick se istället? Små bebisar! Så nu har hon fått ungar, vågade inte peta så mycket i boet, så vet inte riktigt hur många det blev. Men MINST 5 stycken!! :))) Så jag kommer nog sova gott inatt, med tanken på att min första kull fötts! :d
Stort grattis!! 
Ungarna är nu 2 veckor gamla, några har öppnat ögonen. Blev lite förvånad över att det bara blev en silvergrå. Resten är Normalfärgade, vad jag tror iallfall. Kommer nog behöva hjälp sen med att bestämma färg! ;)
Vil ha ett tema till kullen, men har ingenaning om vilket! Tänkte först lejonkungen, men det blev flera honor än hanar i kullen.. Någon med förslag? 
Godis tema är alltid kul. Malaco, Bounty, Mint, Bubblizz, Snickers
.
Stadstema
. Rom, London, Aten, Malaga, Madrid m.m.
Bärtema (på svenska eller något annat språk). Blåbär, rönnbär, björnbär, hallon, smultron m.m.
Mvh Alicia.
#11: Tack för tipsen! Fastnade lite för godistemat. 
Nu har nästan alla öppnat ögonen, kollade lite mer nogrannare på könen. Den minsta var en hane, också den enda! Så det blev 7 honor och 1 hane, haha. Hade faktiskt hoppats på mer hanar än honor, nu kommer det ju bli jobbigt att välja ut en enda som jag ska spara. :[
Har valt ut namn nu, men har inte sattit ut namnen än. Så att såhär kommer antagligen namnen på kullen se ut;
- Pralin
- Laktris
- Marshmallow
- Polkagris
- Godisnapp
- Kola
- Vingummi
- Marsipan

Söta namn! Ser fram emot bilder! :)
//Anna :)
Har laddat ner bilder på ungarna nu! Många är vääldigt suddiga, men jag hoppas det går bra ändå ;p
Måste haft räknat vääldigt fel, när jag gjorde en snabb koll på könen. Det är 50/50, fyra honor och fyra hanar! 
Skulle behöva hjälp med färgbestämning också, jag vet att det är 1 silvergrå. Sen tror jag att dem 2 ljusare är Normalfärgade, och resten Normalfärgade Umb. Det är det jag tror, någon med en annan idé? ;))

Det är lite svårt att se, men kan det inte vara så att den silvergrå är homozygot silvergrå och de andra heterozygot silvergrå?
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
På första bilden tycker jag mig kunna se minst en silvergrå umb. Fast jag vet inte, har du enskilda bilder på dem? 
Supersöta btw 
Mvh Alicia.
#20: Det kan det absolut vara! Har inte tänkt på det tidigare, men det ser faktiskt ut som det. Kan lägga upp fler bilder snart.
Har fixat nya namn, tyckte att nästan alla namn lät som killar. Har mixat ihop tagit bokstäver från Ofelias och Dumles namn. ;]
Fumla
Feelia
Olema
Ilea
Elfu
Mulle
Leif
Dalf
Så fina dom är , ska du sälja dom ?.
#23: Ja, det går att tinga en unge nu! ;]
Har tänkt på en sak, som säkert låter väldigt dumt för er som kan det. Men måste färgen silvergrå vara homozygot eller heterozygot? Kan den inte bara vara silvergrå? ;]
Har inga "färska" bilder på ungarna, kameran har laddats ut och jag hittar inte laddaren.. Smart, jag vet. ;) Men nu är ungarna 3 veckor, på lördag 4. Tiden har gått sååå snabbt! Men slänger in några bilder iallfall. :]

Silvergrå är alltid homozygot eller heterozygot, det beror på om hamstern har en eller två gener för silvergrå.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.