Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1757 ggr
[Bibbo]
0

HAHAHAH fail

Jag läste en fakta text för de som köpt en ny hamster o det står så här: Den första veckan ska hamstern inte få någon mat alls utan ibland tar du in handen och har mat i den , och hamstern kommer vara jätte hungrig och komma och äta ….

NEJ man ska inte göra så en hamster måste alltid ha tillgång till mat i buren (för utom när man tar ut  skålen för och lägga ny mat)

dermot
0

HAHA men gud!xd Det e ju helt fel! :o

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Bibbo]
0

HAHAHHA ja ellerhur ni som läst den fakta texten det är INTE sant

Nicolew
0

vart finns den?

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

[lejdyga]
0

HAHAHA !  helt fel fakta

Odette
0

Tragiskt.. *suck*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

AnnaCDSG
0

Skrikandes

Luisa
0

hamstern hinner ju dö :O asså vem skrev texten igentligen?

kan man verkligen kalla det för fakta????? Förvånad

Den personen borde få vara en vecka utan mat själv!!!!!!SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Rebbie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tycker inte det är så värst ROLIGT… snarare ganska hemskt om någon nybörjare verkligen följer de där "tipsen"..! Förvånad

[Bibbo]
0

Ja faktisk det är inte roligt  tycker också den personen ska vara själv utan mat i en vecka man svälter ju

Jolinn
0

VILKEN SIDA ?!

[Bibbo]
0

Jag kommer inte ihåg bara satt o googlade på hamster fakta så hitta jag den

[lejdyga]
0

Tycker det inte är så roligt ….     man borde ju klaga !Glad

[squash97]
0

undrar hur hon/han sköter sina djur …Rynkar på näsan

[lejdyga]
0

#13 Ja förmogligen har säker nån stakars hamster döt Rynkar på näsan

Ellenfyrkant
0

Fast en normalviktig hamster dör troligtvis inte utan mat på en vecka. Även om det är en riktig hälsorisk så tror jag inte att 7 dagar utan mat får den att avlida. Om det inte handlar om att den får allvarliga bristsjukdomar.

Mvh Ellenfyrkant

[lejdyga]
0

#15 Du har nog rätt ;)

goldenhamsters
0

#15 Det kan de absolut göra. När jag var hos veterinären med en hamster som slutat äta så sa veterinären att de inte klarar speciellt många dagar utan mat i och med att de är så små.

Dessutom så tror jag att den nya hamster kommer vara en bebis eller en unghamster och klarar sig inte så många dagar utan mat.

Men om man matar från handen rätt mycket så kanske de klarar sig. Men är det en underviktig hamster så kan det var riktigt farligt att inte mata den.

Mvh Alicia.

Luisa
0

kan man inte anmäla det??

Ellenfyrkant
0

#17 Absolut, det inser jag också. Men ofta hittar de något i buren som bukfylla och visst är de små. Men jag tror ändå inte att de faktiskt avlider utan mat i 7 dygn om inte som sagt påföljderna blir allvarliga som t.ex. bristsjukdomar. Har de vatten tror jag de klarar sig bättre än vad många tror. Är den redan underviktig är det ett helt annat läge. Men jag tänker inte prova! :)

Mvh Ellenfyrkant

[squash97]
0

visserligen men det måste vara hemst att tvingas svälta på det där visetRynkar på näsan

[lejdyga]
0

#20 Jaa…   det är ju inte roligt