SLAGSMÅL! akut!
SHIT!
för en stund sen släppte jag ut bejla på golvet och så gick jag mer och skulle borsta tänderna när jag kom upp så ser jag bejla nosa omring helt blodig i ansiktet och "fläckar på pälsen. jag blir skirädd och springer och tar upp henne. sen hör jag nått prassla och så hittar jag tingeling lite längre bort! hon blöder inte men har lite bitmärken. HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA! BEJLA ÄR MIN ÄNGEL! min älskade ros! är så HIMLA rädd!!!!!!!!!!
//Anja

Kolla igenom dem ordentligt, torka av dem. Kolla ifall bitmärken är djupa, eventuellt tvätta där de är bitna.

Oj, tvätta rent det där. Ta bort sanden ur buren ifall du har sandlåda så hon inte får Sand i såret. Jag hade även bytt ut spånet mot någonting annat ifall du har spån. Ifall hon får smuts i såret och det läker ovanpå kan det bli infekterat.
Svårt att se hur djupt det är och ifall man ens syr på hamster. Men tycker inte att det ser jättebra ut faktiskt. Jag hade nog velat haft en veterinär som tittar på det där. Men jag är osäker på vad de gör åt saken.

#4 mamma är läkare så hon kan titta närmare på det imorgon och det blir nog att vi åker till vet. Är så fruktansvärt orolig!
//Anja

jag har aspflis i buren, men jag har lagt en filt på allt och lagt dit massa nytt papper… åå varför ska det här alltid hända mig?!
//Anja

har gjort rent allt jag kan nu också
//Anja

Hoppas det ser bättre ut imorgon.
Men uvva.. hoppas hoppas att det är bara ytliga sår!
// Pabblo
Men fy! Hoppas verkligen det går åt rätt håll! Håller tummarna!
// Sofia
Lilla snuttan då!
Håller tummarna för söta Bejla!
Hoppas det går bra! <3
Usch då ! Hoppas det går bra.
Hade den andra hamstern lyckats rymma?
Såren ser nästan alltid värre ut än de verkligen är.
Ta det lugnt, se bara efter så det inte blir infekterat, tvätta det rent och låt henne vara så ska du se att det blir bra på några dagar.
Lotta

Hoppas hon mår bättre snart.
Tror nog att de läker av sig själv, men som andra skrivit, se till att hålla rent omkring henne, så det inte kommer in skräp.
Däremot kan det nog bli ganska stora ev. hårlösa ärr.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

tack alla! <3
Bejla beter sig helt som vanligt, imorse när jag vaknade var hon uppe och åt, nu när jag kommit hem ligger hon och sover, väckte henne lite nyss och såret runt ögat ser mycket bättre ut av vad jag såg, ska undersöka henne mer nu… :)
#18 för mig spelar det ingen roll hur hon ser ut, bara hon mår bra och jag får vara med henne :) vill inget hellre än att hon ska må bra nu! :/
//Anja

men hur kom den ena hamstern in hos den andra
#21 Hon hade ena hamstern ute att springa så antar att den andra lyckats ta sig ut..
Såg inte så roligt ut, men tror det kommer läka fint.. håll efter bara å ha det under uppsikt. Uscha mig va jobbigt :'/
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

ja som odette skriver så lyckades Tingeling rymma medans Bejla var lös :(
såres ser jätte bra ut! ser ut som att det kommer läka fint, stor skillnad från igår! *pust!* men har henne under uppsyn såklart kan inte andas ut helt än…
//Anja
// Pabblo
*pust*
Tur att det verkar gå åt rätt håll iaf :)

bejla är typ helt återställd nu! :D:D:D:D
//Anja
#26: Yey! ^^
Va skönt!! hääärligt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

:DD
//Anja
_

Finns det inte en bildtråd på gammeltanten Bejla? Har för mig att den kom upp för några veckor sedan. Så såren verkar ha läkt bra och Bejla är gammal tant. :)
// Nathalie

#32 hehe jo precis :)
//Anja
drömde en gång att Steve (min älskade hamster hane ) bodde tillsammans med en stor läskig råtta eller iller eller nåt (ta inte illa upp alla råt och iller ägare) som bet honom och jag vaknade kallsvetig och rusade in i badrummet för att se om han levde… han glodde på mig och undrade nog vad jag gjorde därmitt i natten