Kelig kille
Hej! Måste bara fråga en sak. Min lilla Sigge, vintervit dvärghamster nu ca 4 månader, vill nästan bara sitta i handen. Han kan sitta en hel timme medan jag tittar på TV och då ska jag smeka honom över huvudet hela tiden och då somnar han. Han vill upp så fort jag visar mig och springer genast fram och vill gosa och oftast somnar han då. Är det vanligt? Jag tycker jag hör en del som har hamstrar som bara vill springa runt och inte sitta i handen. Är Sigge sjuk på nåt vis eller har jag bara fått ett ovanligt socialt och lugnt exemplar?

En av mina förra dvärgar var sån. Brorsan kutade runt i 190 hela tiden, medans han gärna låg och sov i handen hur länge som helst.
Det är nog bara att tacka och ta emot tror jag.
Har en guldhamster som är exakt likdadan! Sitter och myser i handen och sluter ögnen, är det från en uppfödare? Kan tänka mig att det inte är någon fara då, om han vill upp till dig med vilja så är det nog ingen fara :) En del hamstrar är mycket springigare, särsilt de från djuraffär och så har ju hamstrar precis som människor olika persnligheter ;)
Han är köpt i en djuraffär och redan första timmen var han sådär handtam. Då är jag nog lyckligt lottad, det är ju så underbart med en sån kelig liten krabat som man kan pussa på hur som helst! 
Hm, vad konstigt. De från djuraffär brukar för det mesta vara ohanterade och då otama :) Fast din djuraffär kanske köpte från en uppfödare, och då så är han ju hanterad sedan innan ;)
En av mina killar var likadan:D
Men nu är den sötnosen tyvärr borta föralltid..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Min var hamdtam direkt från djuraffären :D
Haha ja du ska ju inte klaga direkt.
Du har nog bara hittat en hamster med ett hjärta av guld! 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se