Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 583 ggr
Wand
0

Långhåriga - olika typer?

Jag har försökt googla fram ett svar på detta, men har inte funnit någon information om det så nu ber jag er att svara om ni vet!

Vissa långhåriga guldisar har en lååång man alt. "svans", eller helt enkelt bara jättejättelång, lurvig päls. Medan vissa har.. halvlång päls fördelad över hela kroppen liksom. Är detta något som bara sker, eller är det olika typer av hårlag? Det kanske bara helt enkelt är individuellt vilken längd och liknande de långhåriga får? 
Eller hänger det på aveln, t.ex om båda föräldrarna har de s.k "manarna" så får ungarna också det?

Aah drives me crazy. Känner mig lite okunnig också, men man kan ju inte veta om man inte frågar. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Roxie
0

Nej det finns bara en sorts långhår. Men sen finns det ju dåliga och bra långhår.

// Sofia

Candela
0

Hanarna får ju mer päls än honorna också. Min långhåriga hona har inget släp, hon har bara lite lurvig och mysig Tungan ute Iförsig skönt att slippa trassla ut spån ur pälsen. Hade en långhårig hona när jag var yngre (för typ 15 år sen) som man ibland fick klippa bort toffsar runt svansen på.. Fastnade kissiga spån där..