Blixt,rått?
Hej. Jag har två frågor men startade ett inlägg,onödigt att göra två ju. Första frågan, kan man fota hamstrarna med blixt? En del djur kan ju vara känsliga för sånt och eftersom att jag inte är så erfaren utav hamstrar ännu så är det ju alltid bra att fråga.
Andra frågan, när man ger hamstrarna kött,tex köttfärs, ska den vara rå eller stekt ? Tack för svar!
MVH Wilma
Ja du kan fota med blixt, men man behöver ju inte sätta blixten mitt framför ögonen på hamstern. Själv har jag en blixt som jag kan rikta upp i taket.
Det bästa är att ge nötfärsen rå. Men bara om det är NÖTfärs. Är det fläskfärs eller blandfärs hade jag kokat det först. Dock inte stekt.
// Sofia
Det finns många som fotar med blixt, & även jag gör det.
Men vad jag hört så ska man vara försiktig på dem med röda ögon(?) efterssom dom är känsliga mot t.ex solljus, men det är bara vad jag hört. Vet inte riktigt.
Angående köttfärsen kan man nog göra lite som man vill. Jag ger rått då jag är för lat för att steka (haha). Men bara du undviker kryddor ¤& salt trooor jag nog det ska gå bra med stekt oxå:)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Tack,sätter jag igång och fotar direkt då. Så snart får ni se lite bilder på min lilla pälsboll.
MVH Wilma