Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 998 ggr
Lojs
0

LaCienega x Elma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu börjar jag bli säker på att parningen tog sig, så därför känns det som att det är dags för en tråd. =)

Elma är beräknad att föda på måndag den 12/9, hon börjar se en smula rundare ut och spenarna har blivit markerade.

Elma är svart (kan även vara silversvart) långhår. LaCienega som till vardags kallas Lasse är black/yellow, rex, satin, korthår.

Förväntade färger är: Svart på hanarna och svart sköldpadd på honorna.
Eventuellt kan det även komma choklad och dove. Om Elma är silversvart så kan det ju även komma silversvart och silversvart sköldpadd.

Förväntade hårlag är långhår och korthår i satin. Om Elma är rexbärare så kan det även komma rex, annars blir i alla fall hela kullen rexbärare.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lojs
0

Lasse-tasse. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Emma--]
0

Wie :) säg åt Elma att hon inte får luras.

Lojs
0

Världens härligaste morrhår!

Båda hamstrarna är väldigt sociala, trevliga och lätthanterade.

Medis på akvariefisk.

Lojs
0

#2 Jag ska hälsa henne det från gammel-matte. ;)

Medis på akvariefisk.

mocchino
0

Har du tur kan du ju även få champagne, dvs rö choklad. ;)

Lasse är ju bara föör underbar, Elma också för den delen! Blir en spännande kull det här! :D

// Nathalie

UlrikaD
0

Puss på Lasse-nosen!!Kyss

Lojs
0

#5 Då får jag allt ha en himla tur, jag är nöjd bara jag lyckas få choklad eller dove. ;)
Mm, mycket spännande! =)

Medis på akvariefisk.

[Maijah]
0

Oj så spännande, lycka till med kullen (:

Ozanna
0

Kul att en parning tog sig för dig till slut!:) Hoppas att hon inte luras bara!

//Anna :)

Roxie
0

Håller tummarna :D

// Sofia

Lojs
0

Nej, det blir inga bebisar hemma hos mig den här gången heller. Elma resorberade. Ena dagen var hon lite mullig och hade rodnade spenar, dagen efter var hon som vanligt i kroppen och spenarna går knappt att se alls.

Jag tror det kan ha varit stress pga växlande temperatur. Det började bli kallt i hamstrarnas rum och jag satte igång elementet.
Det blev nog lite väl varmt till en början, inte outhärdligt eller så, men det en lite väl snabb växling. (Det klassiska, jag startade elementet, märkte ingen skillnad dagen efter, fortfarande lite kallt i rummet så jag drog upp värmen, sedan dagen efter så hade det ju blivit varmt och skönt nästan i överkant.)

Det är visserligen bara en teori, men just resorbtion är jag ganska säker på, med tanke på den skillnad det var från en dag till en annan.

Elma får vila sig i form i några veckor, (inte för att hon ser ut att vara ur form, hon är som vanligt, men ändå) sedan ska jag prova att para dem på nytt.

Medis på akvariefisk.

[Emma--]
0

äsch då :(

Ozanna
0

Gud vad tråkigt att det inte tar sig för dig! :( Får hoppas på en omparning då! :)

//Anna :)

Lojs
0

Jag verkar vara kass på det här med hamsteravel. ;) Tur att man får så mycket glädje av de små gosedjuren ändå! =)

Medis på akvariefisk.