Inrednings hjälp & gammelhamster tips!
snart får jag hem en äldre guldhamsterdam som behöver ett nytt hem, jag har aldrig haft hamster innan och jag har lite frågor ang inredning.
har hört att hamstrar lätt kan ramla och skada sig? hur höga saker kan de ha utan att skada sig?
kan de ha hus som går att gå upp på?
hyllor?
jag har nämligen ett träterrarie som går att skruva saker i väggen på och det hade ju varit trevligt för hamstern om man kunde göra en extra våning t.ex…
är det något annat man ska tänka på för gamla hamstrar?
någon speciell mat de ska ha? hon är 2 år gammal..
kommer ju givetvis att fråga nuvarande ägaren när de kommer hit. men ville hinna förbereda lite :)
på lördag kommer hon!! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men oj, är hon två år!? Vem säljer en två årig hamster
. Hamstrar blir ju bara ca 1-3 år gamla.
Du borde nog ta det rätt lugnt med henne i början då.
Hamstrar kan bryta ben från 20 cm höjd, så lite längre än det. Tror inte hon kommer vara så klättersugen då hon är 2 år gammal.
Jo om det är en stark hylla så den inte rasar av terrariumets tyngd.
De ska ha fri tillgång till hamstermix. Varje dag ska de få färskföda som sallad, gurka, ärtor, broccolie, köttfärs, kokt pasta utan salt, kål m.m.
Akta dig för stenfrukter (frukter med en kärna i sig ex avokado), citrusfrukter /apelsin, citron m.m.), lök och kryddor.
Lycka till med din gamling nu
.
Mvh Alicia.
#2 det är ingen som säljer henne utan en vän till en av mina kompisar som verkligen inte kan ha kvar sin älskade hamster :)
tack för dina tipsen :))
det blev ingen gammelhamster