Någon som är akuthem?
Någon här som har omplaceringshem eller liknadne för hamstar?
Hur funkar det?
Har lite funderingar på att ta emot gammla hamstar som av olika anlednignar letar nytt hem.
Har just nu en härlig Guldhane som köptes som liten.
Så om ni känen igne er visa bilder hur ni läser det och berätta så mycket oms möjligt. Vart finenr ni djuren ni hjälper vad gör ni för dom och så vidare =)
Jag driver ett tillsammans med en kompis.
www.skorpansomplaceringshem.webs.com
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#3; Funkar bra, dock har jag stopp just nu. Helt fullt och har egna kaninbebisar att få plats med också. Det har gåttihop sig helt okej ekonomiskt, men nu är det stopp på "ut" fronten. Det blir ju vinter, då vill ingen ha djur.. Men men, det är roligt och för mig får djuren stanna så länge de vill :)
Är väldigt fäst vid alla jag har inne just nu (a)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sitter och funderar på hamstrar som behöver ett hem. tex djur efter avel som gått i pansion.
Skulle ni uppfödare var intreserade av ett "PANSIONAT" alltså jag tar emot hamster och den bor hos mig.
Istället för att sälja den på blocket elelr likande.
Kan ta en litne summa för som läggs undna för hamstaranras eventuella besvär som behöver läkarvård. Inte alls mycket kanske 50kr Men det ska var ett starupp.

#5 Jag kan enbart svara för mig själv som uppfödare. Bara för att ett djur gått i pension och inte ska avlas på så blir det inte en mindre familjemedlem hos mig.
Här stannar djuren livet ut.

Min spontana tanke är just att OM jag omplacerar nån så ser jag nästan helst att den hamnar som ensamhamster där den får så mycket tid som möjligt. Det du erbjuder känns det mer som att då skulle den ju lika gärna kunna stanna kvar.
Missförstå mig rätt nu, jag tycker tanken är god men den känns felprioriterad om du ska sitta och ta över gamla avelshamstrar, känns bättre att starta ett pensionat för tex hamstrar från folk som blivit allergiska istället.
// Nathalie
JA jag tänkte nog att lal hasmtar är välkoman men ajg komemr bar ta in max 5 åt gången det ska alltså var mycket småskaligt.
Jg tar gäran emot hasmtar från människot som inte kan ha dem kvar me nvet inte vart jag ska anonsera ut det. EM nska fundera vidare! =)

Är din tanke att ha ett eget pensionärsboende helt enkelt eller är meningen att placera ut dem sedan? Så ditt hem blir ett "mellanboende".
Mvh Ellenfyrkant
Mitt hem skulle bli permanent. Enda gågnen jag skulel placera vidare är om jag skulle bli ombedd att ta hand om hamster med ungar och då skulle ju unganr få nya hem sen.
Alltså några få djur som får ett permanent nytt hem hoss mig.