Vad ksa hon göra?
Hej! Min kompis har ett problem. Hon har en hamster som hon liksom inte gillar! Vad ska hon göra?? 
// Julia
Varför gillar hon den inte?
// Pabblo
Om hon inte gillar hamstern tycker jag det bästa kan vara att ge den ett nytt hem där den blir omtyckt.
Varför gillar hon den inte? Är den vild, bitsk eller liknande? SVår att få tam? Eller har hon insett att hon inte gillar hamstrar överhuvudtaget?
Jag förstår inte.. varför tycker hon inte om hamstern, och vad är det hon vill ha hjälp med? Tycker hon inte om den så finns det inte så mycket att göra, tyvärr. Ge den ett nytt hem där den kan bli älskad, och ett tips kan vara att inte skaffa fler hamstrar då det antagligen inte är hennes sorts djur. Isåfall skulle hon antagligen tycka om den.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Varför tycker hon inte om hamstern?
Jag tycker att hon ska sälja hamstern till någon som gillar hamstrar.
//Anna :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
asså hon gillar den så han är snäll… men hon känner inget för den som hon gör med sin andra hamster.
// Julia
De kanske behöver umgås mer och lära känna varandra bättr
Jag tycker hon ska satsa lite extra tid på just den hamstern under några veckor, och se om kärleken växer fram. Annars kan hon ju sälja den vidare.
Tja, hon kanske kan hitta på olika roliga saker att göra tillsammans med den, tex agility, ställa ut, göra saker till buren, bygga inredning, labyrintraceövning, springa snabbt, bollrace, fotografera hamstern, etc.
Ibland kanske det behövs en rolig/positiv händelse för att väcka intresset för djuret igen?
Så att man lär känna djuret bättre och umgås mer med det samtidigt som man gör något kul. Det borde väcka intresset på nytt och om man är mer intresserad av sitt djur så kan man lättare skapa ett band mellan varandra. Hon kanske bara behöver påminnas om hur roligt hon kan ha med honom, för om hon har roligt med honom tror jag hon kommer tycka mer om honom. :)
//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
putt!
// Julia