Ögoninflammation?
Hej,
Det är såhär att min guldhamster May, har fått en rödbrun gegga runt ena ögat. Ibland sipprar det ut lite till och sådär. Jag märkte det idag och undrar verkligen vad det är. :/ Funderar på om det skulle kunna vara någon slags ögoninflammation… Någon som varit med om liknande?
Skulle bli hemskt tacksam om jag fick svar rätt snabbt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo jag har varit med om det. Ella min rex hona fick väldigt kletiga ögon (deras tårvätska blir röd när det möter luft). Jag torkade dem emd ljummet vatten varje dag men det hjälpte bara när hon var vaken. Men hittade sedan problemet. Hennes ögonfransar hade växt sin in i ögonen så de irrterade. Jag klippte bara av en del av ögonfransarna och problemet var helt borta!
Men din May kanske inte är rex. Kolla ändå ifall något hårstrå irreterar vid ögat.
Kolla ifall hon har vita tänder. Vita tänder kan ge kraftig lgoninflammation hos guldhamstrar.
Torka ur ögonen med ljummet vatten på papper varje dag. Blir det inte bättre är det nog bäst att besöká en veterinär.
Lycka till! 
Mvh Alicia.
Åh, tack så hemskt mycket! :D Ska testa att göra det, hoppas att det bara är tillfälligt. :) Nej, May är ingen rex.