Vill ta ut min hamster
Ahhhhhhhhh det e så tråkigt vill ta ut min hamster där ute jag har suttigt framför väder hemsidan som en apa för att se när det är bra väder :/
Jag bor i malmö som har ett väder som man inte kan ta ut en hamster :/
Varför känns det så viktigt att ta ut hamstern utomhus? Ta in lite gräs istället?
Nu är det ju ganska kyligt ute (för en hamster) så jag tror att det är en dålig idé att ta ut den även om vädret är "fint".
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med #1. När det är såhär kallt, ta in "ute" till hamstern istället. Tvätta fina stenar, plocka och slipa fina grenar (från tex. päron eller äppelträd), gärna med blad kvar, och odla lite krasse som h*n kan smaska på. Du kan ta ut henne under tröjan och låta henne känna frisk luft i någon minut.
Jag gjorde lite grejor av grenar, byggde broar och strödde ut lite gräs.
Min gubbe tyckte väldigt mycket om det. 
#1 för att den inte varigt ute under hela sitt liv ?!
#2 ja tack för tipset ska göra det efter skolan :D
Nu är det nog försent att ta ut sin hamster tyvärr. Det ska ju helst inte vara under rumstemperatur ute när man tar ut hamstern. Nu är det höst och kommer säkert inte bli så jätte varmt någon mer dag.
#3 Den vilda guldhamstern är inget man borde jämföra med den tama guldhamstern. Alla guldhamstrar idag härstammar från en kull med mamma från över 50 år sedan. Så ute kan man inte direkt säga att de levt hela sitt liv. Om man skulle släppa ut en guldhamster i det fria skulle den snabbt dö av rovdjur, frysa ihjäl på vintern, svårt med mat m.m.
Mvh Alicia.
Ja,det ska ju vara rätt temperatur och så.Tänk på att det inte ska blåsa,hamstrar är känslgia för kyla och drag!!
När jag tog ut min hamster för några årsedan fick hon en fästing,var uppmärksam!
~Djuren ger din själ en kick~
vilken temperatur ska det vara vädret ser bra ut nu kanske tar ut han :D
#6 Har för mig att det ska vara ca 20-25 grader i skuggan och helt vindstilla ute. Helst på kvällen, då det är för varmt när solen är uppe som mest.
Den bästa tiden är på sensommaren, men nu är det för sent att ta ut hamstern. Så om du inte vill riskera en förkyld hamster, så vänta till nästa sommar ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ja,det ska vara som det är inomhus ungefär.Tänk på att hamstern måste ha tillgång till skugga.
~Djuren ger din själ en kick~
okej :D