Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 1170 ggr
WilmaP
0

Hur ska jag göra???

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jo,som några kanske har sett i andra inlägg så har jag köpte jag min dvärghamster igår. Idag stoppade jag in handen hos henne o hon luktade och var nyfiken. Men sen så började hon bita mig. (Bara ett bett och inte jätte hår men det var inte bara nafs) och sen skulle jag fixa till hjulet lite, (hon var i hjulet) då ställde hon sig upp och *fräste* ja, så som de gör när de e rädda/arga. Men jag tror att det säkert berodde på att jag kom åvan ifrån henne, (hon e ju inte så van vid människor) eftersom att hamstrar har dålig syn, kände hon sig nog hotat när jag kom upp i från som sagt. Sen efter ett tag stoppade jag in handen igen och hon luktade o var nyfiken men ändå försiktig. Såklart blev jag orolig när hon ställde sig upp o när hon bet mig, jag är sån ^^ Men nu är jag rädd att hon ska bita mig igen, inte för att det gör ont (!!) men för jag är rädd att hon e stressad eller något. Okej, nu var det väl så att hon bara ville testa lite o ta sig en smakbit men ändå,hur ska jag göra nu? Ska jag försöka lite senare i kväll eller imorgon elr kan jag försöka redan nu? Ps. Hon är världens sötaste & underbaraste. Ska bog lägga in bilder nån av de närmaste dagarna (:

TACKSAM FÖR SVAR!

WilmaP
0

*Putt* Snälla, svara? (:

Lojs
0

Jag skulle först och främst låta henne vara helt ifred i ett par dagar, så hon får vänja sig vid sitt nya hem i lugn och ro. Sedan så kan väl dvärgar vara revirhävdande i sina burar, men snälla ute, så när hon ska ur buren sedan kanske du kan låta henne gå in i en tom hushållsrulle eller något liknande, så du slipper plocka med henne i buren.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

WilmaP
0

Tack för svaret! Jag tog upp henne lite försiktigt och hon var bara nyfiken och bet mig inte eller *fräste* inte, allt gick bra :)

mjuhm
0

Om du låter henne vara några dar/timmar så hon får vänja sig vid buren, sen kan du försöka få henne att äta ur handen, leka med henne i buren & sen försöka ta upp henne, men de verkar gå bra för er, men va ändå lite försiktig & inte för mke framåt osv. Sen tkr jag även du bör köpa en liten kompis till henne, efterssom det är lag på att dom ska vara två & två :) Men hur som helst så är det inte ovanligt (vad jag själv vet) att djuraffärshamstrar blir lite aggressivare efter bara någon dag. Men det verkar ändå gå bra med henne:)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥