Kokos..
Nej hon ser inte så stor ut.Och du ska ju ta en kull på henne senare så det är bara bra att hon är lite mullig :D
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#6 Pust..
Varför är det bra när hon ska få ungar? :)
Hon måste ju orka och det får inte ta för mycket näring på henne jag lovar att hon kommer att vara smalare efter att hon fått ungar.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Oki, Tack! #8 :)

Hur går det för övrigt med att hitta hamsterhane ? 
Mvh Ellenfyrkant
#10 Hihi, jo tack det går bra - tror jag :) Hittade en på iFokus som kan komma över med sin agouti hane den 26 feb. Får bara se om hon ringer.. eller ja hennes kompis, skulle ringa. det är hon som ska ta med den till stockholm isf ;)
Det är inte bra att de är tjocka om de ska få ungar, de ska varken vara mulligare eller magrare om de ska få ungar. De ska helst vara i så bra toppform som helst.
Mvh Alicia.
#12 Hur tycker du hon ser ut? är hon tjock?:O

Det kan vara jättesvårt att se på bild om en hamster är tjock eller inte, speciellt dvärghamstrar. De är runda i kroppen ö.h.t. så det är mycket lättare att känna sig till om någon är för tjock. Lättare om man har flera av samma sort att jämföra med.
Mvh Ellenfyrkant
Skulle jag kunna filma henne :)?
För övrigt: Hur får man en hamster att gå ner i vikt? :)

Jag kan inte säga om hon är för tjock eller inte, det får man känna när man plockar upp hamstern, du skulle ju kanske kunna jämföra med Mandel?
Man får en hamster att gå ner i vikt genom att motionera och stimulera mer samt att ge ett magrare Foder, plocka bort de mesta feta fröer och så.
Mvh Ellenfyrkant
#18 Kokos lämnar alltid kvar den nyttigaste maten kvar i matskålen. 

#19 Precis som de flesta hamstrar gör. För det fetaste är det godaste. Om du minimerar mängden av de fetaste sorterna så har hon inte så mycket val när hon blir hungrig. 
Mvh Ellenfyrkant
ska försöka. :O ska jag ta bort hennes stora förråd också.. det förrådet skulle kunna räcka i en månad och det är bara .. inte-jättenyttiga-saker där :)?

#21 Det är en god idé att plcoka bort förråd när man städar annars. ^^ Men gör det du, annars lär du inte märka någon skillnad om du tycker att hon behöver gå ned i vikt. Det är ju för hamsterns egen skull. 
Mvh Ellenfyrkant
Tack så mycket :D
Hanen kommer nästa söndag :) (vecka 9 alltså) 
Nepp, nu är hon lika stor igen efter kullen. Suck..
Jag tycker inte hon ser tjock ut på bilderna. På dvärghamstrar brukar man se tydligt under hakan om de är feta, det kan hänga över framtassarna sas :/
Som tidigare sagt också så är det inte bra för en hona att vara mullig/tjock om de skall användas i avel.
Dessutom om en hona går ner i vikt under digivning får man öka fodermängden för då ger man inte tillräckligt med mat.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Ok, Tack !
Jag tycker hon är liite stor, t.ex på förra utställningen var hon typ störst.. 
Jag vill hälst inte att hon blir större till denna utställningen bara. 
Hon får grönsaker, pasta eller frukt varje dag.
Jag gör egen matblandning, dock med vanlig hamsterblandning i också. Men jag har koll på hur mycket fett det är, så det inte blir för mycket.
Hon får komma ut och springa flera gånger om dagen.
Något som jag kan ändra så hon inte går upp i vikt?