hona sökes!
Söker en hona att para med min hane
info om min hane Zorro:
Art: guldhamster
Färg:silversvart
Hårlag:långhår rex
har stamtavla ;) skulle vilja para honom med någon som vet hur man gör :P har haft honom i 1,5 år och han är snäll och bitts ej :D han sitter gärna med en och gillar att pussas då och då ;)

Vart finns du och Zorro någonstans? :)
// Nathalie

Söker du en hona att låna ut din hane till, eller söker du en hona att köpa?
vi finns i nacka
jag kan tänka mig att låna ut min hane med rätt hona ( skulle vilja ha en underbar bebis :P )
jag är också intresserad av att få en choklad färgad hamster om det går :)
Kom på lite mera info om Zorro som hans mamma och pappa,
mamma:Bambi's Bella
pappa:Curlys Epsylon
( Zorro kommer från Bambi's uppfödning (= )
#4 Om du ska kunna få choklad i en kull så måste båda föräldrarna bära på rost, vet du om Zorro bär på rost? :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Självklart kan Zorros partner inte bara bära på rost utan även vara det.. Rost är ett anlag som är recessivt, med det menas då att man måste ha båda föräldrarna med det anlaget i sina gener (eller hur man ska förklara det
) för att det ska komma i kullen.
/Matilda
han är silvergrå och mamman är silver grå pappan är creme sö :\ måste läsa på mig lite
#7 Men det stod ju att han var silversvart? Hmm. Men lägg upp lite bilder så kanske du kan få hjälp? :)
/Matilda
ojsan menade silversvart :P visst
Super! :) Om inte din hane bär på rost så kommer det tyvärr inga chokladbebisar i kullen.. :/
/Matilda
han har ingen rost :D
#11 Då får du tyvärr inga färger som har rost i sig i din kull.. :/
/Matilda
synd :( men det blir nog underbart i allafall :D jag får i allafall min första kull :D
#13 Jo, men tänk till innan bara, man vill ju inte att någonting ska gå fel. Ska finnas artiklar om olika uppfödare här på iFokus, de har gett lite tips och råd till andra som med vill bli uppfödare, läs gärna igenom dem!
Och Lycka till nu! :)
/Matilda
tack flör ett underbara tipset 
tack för det underbara tipset ;P *
Kom bara ihåg att det kan finnas risker att para en hamster som är ett och ett halvt år gammal, han kan dö av utmattning eller hjärtattack under parningen men om du är villig att ta denna risk så hoppas jag att du hittar en fin tjej att para honom med :)