Sysselsättning + ålder?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag blev inspirerad av den här tråden på marsvin ifokus: http://marsvin.ifokus.se/discussions/4e48ca6cd4ebea54f80198fc-sysselsattning-alder#discussions-2
Så, hur gamla är ni och vad har ni för sysselsättning?
Jag är 28 år och ska precis börja på universitet. Jag ska läsa Hälsopromotion inriktning kostvetenskap.
Nu över sommaren har jag sommarjobbat som brandskyddsvakt på Ringhals, har bara 4 jobbpass kvar nu. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag är 23 år och min tanke var att börja plugga till sjuksköterska på universitetet nu till hösten, men jag kom inte in så det blir en avancerad fotokurs istället. Får söka igen nästa termin!
Utöver det så har jag sommarjobbat som kapellvaktmästare på lite olika kapell runt om i Göteborg, har även fått förlängning nu så jag blir nog kvar i höst också :)
// Sofia
Jag är 21 år. Hade tänkt plugga systemvetenskap i höst men kom inte in (troligtvis för att jag gjorde en sen anmälan). Jobbar som personlig assistent två gånger i veckan och söker jobb resten av tiden.

Jag är 17, snart 18 år och börjar sista året på gymnasiet om en vecka där jag läser Djurvårdsinriktning. 
Mvh Ellenfyrkant

Jag är 26 år och jobbar på en djuraffär några dagar i veckan. Försöker jobba så mycket jag kan men det är lite svårt då jag inte har körkort och man kan bara komma till mitt jobb med bil, ja om man inte vill gå ett par km dvs. Så här närmast bör jag egentligen plugga till körkortet men det är lättare sagt än gjort med en 4 åring och en som blir 1 år i sep. :)
// Nathalie
Jag är 19 år och går nu sista året på gymnasiet, livsmedelsprogramet, inriktning chark och styck. Får väl se vad det blir man jobbar med sen, har inte riktigt bestämmt mig än
, eller om man startar eget.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag är 19 år och ska börja plugga till Internationell Servicetekniker nu i slutet av augusti. Jag jobbar även som barnvakt 3 dagar i veckan :)
Jag är 13 år och ska börja åttan… inte så mycket mer kul jag har att säga iaf :)
Jag är 17 år och ska börja andra året på gymnasiet, jag går naturbruk med intriktning djurvård.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag är 12 år och ska börja i sjuan imorgon eller… Borde man kanske säga idag?
//Anna :)
Jag är 15 och ska börja nian.
Mvh Alicia.
Jag är 11 år och ska börja femman nästa vecka!!!!

// Julia
Jag är 16 år och ska börja mitt andra år i gymnasiet. Går naturvetenskap med inriktning adventure (alltså klättring, havskajak- och kanot paddling, skidåkning, bestiga berg, fjällvandring osv)
Inga planer med framtiden.
Jag är 25 år och har varit sjukskriven i c:a 4 år men ska nu börja med arbetslivsinriktad rehabilitering så att jag så småning om får ett jobb.
Är 12. Börjar i sexan nästa vecka.
När jag är hemma så brukar jag för det mesta pyssla med hamstrarna.. 
Jag är 30 år och är just nu föräldraledig, och kommer vara det tills sommaren/hösten 2012.
Hade hoppats kunna läsa lite högskole/univeritetskurser i början av nästa år samtidigt som jag är föräldraledig, sedan hoppas jag på att jag kommer in på uni/högskola tills nästa höst när min föräldraledighet är slut.
Jag är 19 år och går sista året på gymnasiumet, lärling på barn och fritids programmet.
Jag vet inte riktigt vad som händer efter detta, men det första året kommer jag inte plugga något. Jobba lite under det året..sedan så får jag se om jag sätter igång att plugga eller vad jag gör.
//Camilla
Hemsida
Jag är nästan 20år
Jag jobbar som undersköterska. Jag vill läsa vidare. Men vet inte till vad än
jag är 13 år och börjar i sjuan nästa vecka. när jag inte är i skolan så är jag med kompisar, tränar karate , pysslar med hamstrarna. är med familijen :D
och gosar med hunden. <3
Jag är 16 år Och börjar snart mitt andra år på gymnasiet inriktning Natur adventure :)
Utöver skolan gör jag inget speciellt, men mest av min lediga tid spenderas i stallet