Fråga?
Hej jag har en hamster på 7 mån och undrar om jag fårtfarande kan para den ? Har en kompis som e intrisserad av att ha en hamsterkull så hon frågade mig men e lite osäker om mjag kan det ?
Först och främst. Läs på :)
// Sofia
Jag kan lixom ganska mkt om hamstrar men han har om han aldrig har parats och då vet jag inte om han kan paras nu ? Jag vet aiallafall att om dom e gamla när dom paras kan dom dö och att dom ska sluta paras vid ett år och ett halv år :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Om det är en hane brukar det inte vara någon fara. Men är det en hona i samma ålder kan det medföra risker.
Mvh Ellenfyrkant
Är det en hona så kan hon fortfarande paras. OM hon är i god kondition och har bra hull. Första kullen på en hona kan tas vid 4-8 månader ålder.
En hane bör paras tidigast vid 5 månaders ålder. Sedan kan hanen användas i avel hela livet, men ju äldre han blir desto mindre chans att han fortfarande är fertil. Är han bara 7 månader gammal så är han i sina bästa dagar för att bli pappa.
Men även när det gäller hanen är det vitkigt att han är i bra kondition och är bra i hull och päls.
// Sofia
Honan e 5 månader och det var en sak jag redan hade frågat om