Hamster tänder
Heej!!
Jag undrar om han klipper hamsterns tänder har hört det någon gång gör men det hemma då ????
Taksam fööör alla svar 
antar att man kanske slipar ner som man gör på hästar men jag har nog troligtvis fel..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man klipper deras tänder.
Jag gör det på mina, men om man inte är van så ska en vetrinär göra det.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ok TACK!
Är det svårt ?? Och hur ser man att dom är för långa ?? :D
#3 Nej jag tycker det inte är svårt, då mina djur är stilla när jag gör det, men som sagt du ska inte göra det själv om du inte är van
. Sen klipper jag inte deras tänder ofta.
Svårt att förklara i text. Man jag märker när dom börjar bli för långa. Hamstern kan ex ha svårt att äta och kan inte stänga munen riktigt.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ok Tack sååå himla mycket :D ! Bara en fråga hur ofta ungeför klipper du dom ???? 
#5 Som sagt inte ofta, när det behövs. Vissa hamstrar gör jag det aldrig på
.
//Frida
Jag har aldrig behövt klippa tänderna på mina hamstrar, och tycker inte man bör göra det heller. Bättre att lägga in något hårt godis, som knäckebröd eller hundkex, så de får slipa tänderna själva.
Absolut inget man ska ge sig på om man inte vet precis hur man ska göra.
// Sofia