Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1364 ggr
Wickis
0

Skaffa en till hamster?!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag såg denhär hemsidan förra året och tänkte skaffa ett medlemskap men tiden gick och jag skaffade en hamster och sedan en till ett tag senare(våren -10) För några veckor sedan blev min hamster svårt sjuk: Haltade, åt inget, drack inget, kissade i boet(hon brukade gå på toaletten i buren),sov hela dagarna, halvöppna ögon, hårt område i buken,bajsade inget(förutom när vi matade och minskade 24g på 1½ vecka. Vi åkte till vetrinären två gånger + telefonkontakt hon fick antibiotika, vi gav även mosad banan, vatten, mosad vattenmelon.

Vi matade henne med en spruta och hon satt lungt och fint inlindad i en handuk i mammas hand. Jag har tagit massor av bilder på henne. Hon dog på eftermiddagen den 18/7-11 (jag fick henne den 14/7-10 så hon fick vara hos oss i ett år och 4 dagar)

Vi begravde henne på en djurkyrkograv senare på kvällen.

Jag tror att ni kan se bilden ovanför någonstans?!?

Vi köpte ju henne i en djurbutik så vi vet inte riktigt hur gamal hon var men dom trodde att hon föddes 14/2-10

Nu har vi den galnaste hamstern hemma och jag och mamma har tänkt att vi ska skaffa en till hamster. Vi har lite svårt att bestämma namn men om vi skaffar en tjej så blir det Nala eller något i den stilen(Kommer från Lejonkungen).

Har ni några tips, I denna stilen: Timon, Pumba, Nala o.s.v. :)

Amun-Ra
0

Så,vacker grav! Tyvärr är det inte alls ovanligt att zoo hamstrar dör i förtid av svåra sjukdomar eftersom de allt som oftast är inavlade eller avlade oansvarsfullt! Tänker du skaffa en till hamster rekomenderar jag att du köper en hamster från en uppfödare! Då får du en tam hamster med dig hem och en hamster som man vet att inte bär på några oönskade och svåra sjukdomar. Man får även med en stamtavla där man ser vem föräldrarna och mor och farföräldrarna är samt vilken fär och hårlag de har/hade. För mig är det viktigt att de har någon form av stamtavla. Alltid roligt att se varifrån de härstammar.

Beklagars sorgen…

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Linda3046
0

Beklagar sorgen! Väldigt fin grav ni gjort till henne. Det är alltid extra sorgligt när de dör i förtid, men ni gjorde ju allt ni kunde genom att ta henne till veterinären och se till att hon fick medicin.

Nala, Pumba och Timon var väldigt fina namn, gillade allihopa faktiskt! :D

Wickis
0

Vi har köpt en Tjej-hamster nu! Hon heter Nala och är brun.

# 1 & 2, det var mamma som planterade på graven, jag kan inte sånnt ;)