Hamster tuggar på vattenflaskan
Har en guldhamster hane på 9 månader som den senaste veckan börjat tugga på vattenflaskan i stort sett hela tiden han är vaken. Jag har testat att lägga in tuggpinnar, möblerat om i buren och lite såna saker men ingenting verkar hjälpa. Han intresserar sig för tuggpinnen i kanske 2 minuter sen är han tillbaka på vattenflaskan igen och tuggar. Han tömmer vattenflaskan på mindre än 2 timmar. Han dricker nog inte mycket av det för allt spån under vattenflaskan är blött. Har gått så långt nu att han får sitta o tugga på flaskan om kvällarna o när jag går o lägger mig plockar jag bort flaskan o han får en skål med vatten istället.
Är det bara en dålig ovana han har fått eller är något fel? Ingen av mina tidigare hamstrar har någonsin gjort så.

Har du flaskan fastklämd på sidan av buren? Testa då att hänga den i taket.
När man hänger den i taket så gungar den ju lite om dom försöker hålla på med den och då brukar dom sluta bita på den för det är inte lika lätt och roligt längre. :)
// Nathalie
Ah, tack för tipset :) Ska testa att hänga den o hoppas att det hjälper. Vad kan man fästa den med? Kan man vira ståltråd runt den eller?
Det finns flaskor med som ett hål där uppe där man kan hänga i 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se