Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1186 ggr
BlondieKarro
0

Hamster tuggar på vattenflaskan

Har en guldhamster hane på 9 månader som den senaste veckan börjat tugga på vattenflaskan i stort sett hela tiden han är vaken. Jag har testat att lägga in tuggpinnar, möblerat om i buren och lite såna saker men ingenting verkar hjälpa. Han intresserar sig för tuggpinnen i kanske 2 minuter sen är han tillbaka på vattenflaskan igen och tuggar. Han tömmer vattenflaskan på mindre än 2 timmar. Han dricker nog inte mycket av det för allt spån under vattenflaskan är blött. Har gått så långt nu att han får sitta o tugga på flaskan om kvällarna o när jag går o lägger mig plockar jag bort flaskan o han får en skål med vatten istället.
Är det bara en dålig ovana han har fått eller är något fel? Ingen av mina tidigare hamstrar har någonsin gjort så.

mocchino
0

Har du flaskan fastklämd på sidan av buren? Testa då att hänga den i taket.

När man hänger den i taket så gungar den ju lite om dom försöker hålla på med den och då brukar dom sluta bita på den för det är inte lika lätt och roligt längre. :)

// Nathalie

BlondieKarro
0

Ah, tack för tipset :) Ska testa att hänga den o hoppas att det hjälper. Vad kan man fästa den med? Kan man vira ståltråd runt den eller?

LinneaJohaanson
0

Det finns flaskor med som ett hål där uppe där man kan hänga i Flört

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se