Smådjur i fodret
Köpte en foderblandning på nätet som visade sig innehålla små djur påminnner om mjölmaskar.
Är det verkligen ok att lägga det i frysen och sen använda det… det började verkligen krypa i kroppen när jag upptäcte att det rörde sig överallt huuuu ryyyser
Hur skulle ni ha gjort?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hade kastat det, men jag vet inte om jag tror det är farligt direkt, mest för att det är äckligt…
Skriv gärna vad det är för mat och var du har handlat den, så man vet vad/var man inte ska köpa.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Går jättebra att frysa och sen ge som vanligt. Dock hade jag pratat med dem du köpte det av och förklara. Eventuellt att du kan få pengar tillbaka eller en ny påse mat.
// Sofia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fy fasingen! Nä tackar vet jag gamla hederliga OSKU gnagarblandning. Har aldrig haft sådana ovälkomna gäster i OSKU gnagarblandningar.
Håller med Roxie du borde ta upp saken med dem som du köpte froblandningen av.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
en gång när jag köpte hamstermat i CRT haninge då var det som vita larver i maten.. jag slängde den.och i sanden var det svarta kryp..
Krypen kommer oftast i mat som inte är besprutad = småkryp dör inte av gifter.
Så egentligen kan det vara ett "bra" tecken om att maten är ekologisk, men självklart är det riktigt äckligt..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har också fått insekter i maten en gång, men då frös jag in det och gav till hamstrarna. Men det var bara några enstaka, om det kryllar skulle jag nog slänga det. Dom jag har frågat om det säger att det är helt ofarligt och bara blir proteintillskott för hamstern, men fräscht känns det ju inte och man oroar ju sig ändå lite att insekterna kanske bajsar i maten?
Sen dess har jag frysit in maten för Att undvika sånt snusk.