Vilken färg?
Jag kom och tänka på en sak igår kväll och har funderat på det sen dess. Vad har hamstern Rhino (i filmen Bolt) för färg? Min fösta tanke var att han är normalfärgad men sen blir jag osäker för det är ju inte riktigt likt heller. Någon som vet?

Har inte sett filmen men googlade på honom iaf och jag måste säga att han har en väldigt svårbestämd färg. :P
// Nathalie
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja eller hur, jag var säker på att han var normalfärgad för det var så jag kom ihåg honom men sen googlade jag och då blev jag inte lika säker längre :P
Jag tror dem har gjort honom lite som dem själva vill, alltså inte tänkt på en speciell färg när dem skapade honom. Däremot tycker jag han kanske ser ut som en rost? xD Kanske Rost Umb? Sen har han ju en mosaik-fläck med.. kan både honor och hanar ha det? 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#3 Ja du har nog rätt. Söt är han iaf :) en rost umb skulle han ju annars kanske kunna vara som du sa :)
Haha, rolig fråga. Men jag håller med #3. Men om man nu ska bestämma en färg på honom så blir det väl normalfärgad eller rost umb roan tror jag. 
Mvh Alicia.

#3 Ja mosaic är inte könsbundet. :) Har haft en hane som hade en mosaic fläck och Ulrika har ju en hona med mosaic fläck. :)
#5 En rost kan inte vara roan utan den blir vitmagad isf. ;) Endast cremebaserade färger blir roan. :)
// Nathalie
#6 Aha det jag menade var vitmagat, hade för mig att roan och vitmagat var samma sak
.
Mvh Alicia.

#7 Ja det har du ju iof rätt i. Samma gen men med olika namn bara för att folk ska bli förvirrade. ;P Haha! Nej men på vilttecknade så bleker den ju bara magen och på cremebaserade så bleker den ner hela hamsterns färg. :)
// Nathalie
#8 Aha, det visste jag inte. Då har jag lärt mig en ny sak
.
Mvh Alicia.
#6 Jaha, vad bra. Då vet jag. :) Är det en dominant gen eller recessiv?
/Matilda

#10 Mosaicen verkar vara en slumpgen. Fast just min och Ulrikas hamstrar är faktiskt besläktade via en hamster som varken var mosaic eller har mosaic bakom sig, vad jag vet iaf.
Tror ingen vet riktigt hur mosaic funkar helt genetiskt och om den ens funkar genetiskt.
Jag känner bara till 3 mosaicer och det är den Ulrika har, Englatassens Rebell och sen så har Hälsingeskogens haft en mosaic, har för mig att det var en Hälsingeskogare som dom visade på shf's hemsida iaf. :)
// Nathalie
Mosaik är det när det kommer upp en fläck av en helt annan färg på hamstern?

#12 Ja precis. :)
// Nathalie

#14 Ja titta! Där har vi ju en fläckis! Så fint! 
/Matilda
#14 Åh vilken liten goding!