den bet mig när jag skulle..
hej! jag skulle vara lite snäll mot min hamster och släppa den en litenliten stund på gräsmattan för första gången när jag skulle lägga ner den bet den mig på fingerknogen ochb skrek , jag fick nästan slita bort den .. varför kan den ha gjort så?.. det är första gången hon biter mig.. nu känns de som jag inte vill ta upp henne ngt mer.
Hon kanske blev överaskad om du gjorde det hastigt?
Det är ju en försvarsmekanism dem har att dem biter.. Så någonting fel måste det ha blivit när du släppte henne.. Låter ju konstigt att hon skulle bita annars.. 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon kanske har ont någonstans och förkippar det som tar sjukt i henne som ditt fel! Jag hade en gång en hona som jag tog till vet för avlivning eftersom hon hade livmoder cancer. När jag skulle ta upp henne ur buren och sädan lägga henne i transportburen så skrek hon till och bet mig i handen. Hon hade ett fast tät grepp om min hand så jag var tvungen att lägga två fingrar mellan kinderna på henne för att få upp hennes mun så jag fick min hand fri från hennes mun.
Så min första tanke är att hon ev kan ha ont någonstans…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
ja kanske :p hon har aldrig bitit förut och aldrigt haft ont när jag tagit i och upp henne osv , hon ville väl bli lös fort och dra , haha ;)