Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1380 ggr
[Linnea96]
0

Astrids bildtråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bilderna jag har pratat om , hon är ca 5 månader ! Men vilken färg har hon ? :) om jag inte har helt fel för mig så är hon en svat bandad , eller? ;)

[Linnea96]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Astrid! :) Jättesnäll är hon :)

[Linnea96]
0

Putt!

[Emma--]
0

Men oj så fin hon är! Glad

[Linnea96]
0

#3 tack så mycket , men vet du vilken färg hon har? :)

[Emma--]
0

Jag är inte så bra på färger men jag skulle också gissa på svart bandad :P

[Linnea96]
0

#5 okej tack så jättemycket, hon är köpt på arken zoo i hlesingborg , de köper in från uppfödare , jättefina djur har dom där . Vi ska eventuellt ta ungar på henne, eftersom hon är så lugn och har ett fint temperament :)

[Emma--]
0

Hade den där sålts på djurmagazinet hade det antagligen blivit en dalmatinerhamster eller en pandahamster ;P Fast det kanske är många fler affärer som kör med det.

Men någon annan kan säkert ge dig ett säkert svar på vad hennes färg är.

Okej så hon har registreringsbevis då? Glad Eller är det okänd bakgrund?

kaizoR
0

Ja, man ser ju inte hela hamstern så det är svårt att säga om hon är d.s eller inte också. Bandad, definitivt fast med brutet band. Du kan ju kolla på henne och se om hon har vita fläckar i den svarta pälsen, kring baken eller huvudet. Isf är hon ds.
Om du hittar vita fläckar nära bandet är det troligtvis inte ds utan bara en effekt av det brutna bandet. Glad
Fin tös!

[Linnea96]
0

#7 jag hon har regristeringsbevis på när hon föddes, om hon hade ohyra, hur hennes tänder såg ut , hur hennes avföring såg ut . Men inte något om var hon kom ifrån , men dom säger att dom tar in från privatpersoner och det tror jag på för det är en himla gullig personal med mycket erfarenheter om alla sorters djur :)

UlrikaD
0

#9 Det är inget registreringsbevis, det är ett hälsointyg.

Det får djuraffärerna från grossister också när de får därifrån.

Himla söt tjej iallafall!Skrattande

[Emma--]
0

Okej men det kan ju vara bra att "komplettera" med en hane med känd bakgrund för att minska riskerna :)

kaizoR
0

Låter vettigt det #11 säger. Glad

Kom ihåg att om du frågar snällt så kanske en uppfödare lånar ut en hane till dig Glad det skulle vara det ultimata!