Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 925 ggr
Dumbo-
0

Två frågor.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag har två frågor jag vill ha svar på, som jag hade hoppats på att ni kunde svara på. Flört

Dem senaste dagarna har jag funderat lite på det här med kryddor. Jag vet ju att man ska undvika kryddor och lök och sånt. Jag har inte givit mina hamstrar några kryddor och har inte planer till att göra det heller. Men jag undrar lite kring det, vad som kan hända om man ger?

Har läst någonstans att man inte ska ha hus till en hamster med ungar. Varför ska man inte ha det? Vad funkar isf bäst, för både mamma & ungar?

UlrikaD
0

Kryddor är för starkt för deras magar helt enkelt.

Det med hus till mammar med barn är dels för att det är svårt att se och plocka bort döda bebisar. Dels att det kan bli för varmt inuti huset och de kan få svamp. Och dels för att bebisarna kan komma i kläm under eller mellan huset och väggen.

Nicolew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sedan även när ungarna blir äldre och det blir dåligt med utrymme kan dom börja bråka.

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

mjuhm
0

Min hona tömde då vattenskålen, bäddade & boade med papper & sågspån i skålen kvällen innan ungarna skulle födas. Dock gör inte alla hamstrar det, men jag ville bara berätta :)

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥