Hur väljer man ?
Alltså jag älskar djur! Troligtvis är jag lite djurgalen och kanske inte riktigt i mina sinnes fulla bruk?…det är väl kanske inte riktigt normalt att en vuxen kvinna är så tokig i smådjur men det struntar jag i! Jag gillar mina djur och jag gillar att pyssla om dom och städa burar. Och jag har plats, tid och råd.
Just nu har jag 6 marsvin + en hona som kommer hem nästa vecka, 2 kaniner + dotterns egna kanin, 3 katter, 1 akvarium och dotterns egna guldhamster.
Det är precis som jag aldrig får nog…nu är jag sugen på en alldeles egen hamster också…bara det att jag skulle vilja ha en av varje färg och kanske ett par dvärghamstrar…ja ni hör hur det blir.
Men jag måste ju välja, jag kan ju inte ha hur mycket djur som helst…så hur väljer man? 1 guldhamster eller 2 dvärg? Guldhamster i creme, vit, svart eller?…finns ju hur många färger som helst! Och olika teckningar och olika hårslag! Eller ska jag ha Cambells, vintervita eller robbar?
Hur ska jag kunna välja?!? Alla är ju så söta! Är det fler än jag som har svårt att välja och blir sugen på fler?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hahaha! 
Ja det är svårt att välja! Men när det gäller guldhamster och alla olika sorters dvärghamstrar är det nog bäst att du åker till nån som har lite olika som du kan få träffa.
Jag har bara guldhamstrar, men om jag nångång skulle skaffa dvärghamster igen skulle det definitivt vara en kinesisk. Eller en/två vintervita :) Jag har haft roborovskis men de är alldeles för spralliga, dock väldigt roliga att titta på! :P
// Sofia
Hehe, man blir alldrig för gammal för gnagare! Jag gillar guldar bäst,har alldrig riktigt fastnat för dvärgar! Rex hamstrar är jag hel galen i! Jag älskar deras lockiga morrhår och päls! Du skall te den färg du tycker bäst om! Färger på guldhamtrar hittar du på hamsterföreningens hemsida!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hahaha…jag gillar alla färger och alla hårslag…alla är lika söta förutom kanske rödögda. Det är därför det blir så svårt…och så finns det som sagt dvärgar också som också är söta…Jag funderar och funderar och tittar och tittar och hittar den ena sötingen efter den andra…ja jösses hur det kan vara :))
Haha, då är det bara att köpa en guld och två dvärgar då, så har du en av var sort!
Själv har jag en liten skara med guldar. Och jag älskar dem alla väldigt mycket!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Hihih =D
(kände mig tvungen eftersom alla fyra föregående inlägg har börjats med ett skratt)
Varför inte bara ta allihopa? 

Läs om dem allihopa och försök känna efter vad som skulle passa dig bäst. :)
Mvh Ellenfyrkant

Välja???
Här hemma bor katter, illrar, chinchillor, guldhamstrar, dvärghamster, roborovskihamstrar och några möss.

#7 Du har inte funderat på att sätta entrékassan i hallen och försöka locka bort folk från Borås Djurpark? 
Mvh Ellenfyrkant

#8 Självklart har jag det!! Vet inte hur jag ska lösa det rent praktiskt bara.
Däremot tänker jag snart söka personal till mitt zoo.

#9 Jag är frivillig!
Haha, gud vad mysigt med mycket djur… Såvida man har tid.
Men jag är ganska nöjd med att jag lyckats få igenom några av mina viljor här hemma iaf! Men ganska lungt är det, men det ordnar nog upp sig när jag hittar jobb och eget boende! 
Mvh Ellenfyrkant

#10 Det är jättemysigt, för det är ju alltid någon vaken som vill gosa.
Nackdelen är att så mycket städande hela tiden tar ju mycket tid från själva gosandet. Så lite mer kel och lite mindre städ så hade det nog varit perfekt.
Hade jag inte varit hemma hela dagarna så hade det ju naturligtvis inte fungerat.
Men någon som försörjer oss och någon som städar så hade livet varit perfekt.
#8 Hahahahaa…den kommentaren har jag fått massor av gånger! :)) Andra fattar helt enkelt inte VARFÖR jag vill ha så mycket djur. Jag brukar fråga vad dom gör när dom vill koppla av och vad dom tycker är roligtt att göra på fritiden. En del bakar, pysslar i trädgården, handarbetar eller läser…Jag pysslar med djuren eller tränar, det är det jag tycker är kul…att det ska vara så svårt att förstå?
#7 Jag önskar jag slapp välja, men regeringen här hemma börjar sätta stopp, eller egentligen gjorde han det för länge sedan :s Han vill inte ha djur alls förutom katterna. Han har fått ge med sig liiite och jag kanske kan övertala honom om att en ynka liten hamster till inte gör någon skillnad =D))

#12 Ja, jag har fått den själv också faktiskt. Bekanta tror jag kan dra in en del pengar där. 
Mvh Ellenfyrkant
Hmmm…lutar nog mot en guldis trots allt efter att ha gosat lite med Emmas Alex. Han är för härligt go! Om jag nu kan övertala regeringen här hemma :s