Blind hamster.
Hej. Jag är ny här. Är desperat efter ett svar. Jag har haft hamstrar i hela mitt liv. Just nu har jag väldens underbaraste dvärghamster, Sture. Han verkar vara blind. Han går in i väggen och missar hålet in till huset och sånt. Kan han va blind? Vad ska jag göra? vad gör man åt sånt? Jag hade en hamster, min första. Hon var blind, och hande även cancer, kan de vara det? tacksam fö svar, jag är desperat, och Sture är den finaste hamstern jag haft, gör allt för att han ska må bra. Så snälla, vad ska jag göra? 
Här är han, Han älskar att ligga på rygg och äta flingor. <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men så söt :)
Han kan mycket väl vara blind. Hur gammal är han? Det brukarvara rätt vanligt att synen blir sämre med åldern.
Sålänge han är pigg, äter bra och gör sina behov normalt så bör du inte oroa dig. Men börjar han se hängig ut, magrar av och äter sämre så kanske ett veterinärbesök vore aktuellt.
// Sofia
Precis som Sofia sa så ska det inte vara något problem.
En hamster har långa morrhår som dom känner efter med eftersom dom förövrigt inte har någon bra syn.
Lycka till med den söta lilla bollen! ^^
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Tänk på att inte ändra på inredningen så ska det inte vara ngt problem.
Mat och vatten ska alltid finnas på samma plats i buren så han slipper leta med luktsinnet.
Tack för svaren :D blev mycket lättare nu. Han är lite mer än ett år, så inte jätte gammal. Alla mina hamstrar har blivit 3år om inte mer :) Men han äter normalt, så jag tror de ska gå bra :) Tack ännu en gång :)