Vilken färg har lilla Cactus?
Det är så att jag tidigare i veckan satt hamstervakt åt min systers familjs hamster, en litet charmtroll vid namn Cactus och jag blev lite nyfiken på vad han var för färg..är ju inte någon superexpert när det gäller hamsterfärger. Antar ju att han är silvergrå homozygot d.s men tycker han såg så himla mörk ut jämfört med min silvergråa hamster Tiny jag har här hemma. Han är väl inte umb? Är det så enkelt att han bara är en mörkare silvergrå? Hade varit roligt att veta 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo han är nog umb. Men han är inte ds utan bandad. Men han har brutet band
.
Så KH umb silvergrå homzygot
.
Föresten, supersöt kille
.
Mvh Alicia.
Aha, tänkte att han kunde vara d.s eftersom han har fläckar på öronen. Ja hur söt som helst 
#4 Hm, det har han faktiskt. Det finns inga vita fläckar någonstans på hans kropp? 
Mvh Alicia.

#5 Det är ju två fläckar bakom "bandet" en stor på ena, en minifläck på andra.
Mvh Ellenfyrkant
Funderar på om han kanske kan vara d.s ba?
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jo jag tror han är ds bandad då hans öron är fläckiga.
Mvh Alicia.
Jag är långt ifrån expert på tekningar, men en sak ser jag
.. Han är sjukt söt!

Även bandad kan ge fläckiga öron. :) Han ser bara bandad ut så tror inte att han är ds.
// Nathalie
Nej jag tror inte han är ds. Han är bara bandad :)
// Sofia
Jag tror med bara bandad och inte d.s, resten håller jag med #3. Jag hade en Sg hz bandad hz dam en gång som med hade fläckar på öronen, hon hade en kull varav alla blev sg bandade :)
Men en riktigt söt kille är det där iallafall, gillar hans utryck på bilderna! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#10 Jaså, det hade jag ingen aning om, man lär sig något nytt varje dag :) Tack för hjälpen allihopa
Så Silvergrå homozygot umb bandad kh är alltså hans teckning?

Jag som inte är värst insatt kan ju passa på att fråga. Varför är han bara bandad och inte ds fast han har fläckar som inte hör ihop med bandet? Är det bara ett dåligt band? Och hur vet ni att han bara är bandad och inte ds när man är så oregelbunden i teckningen ?
Mvh Ellenfyrkant

#14 Jag är inte jätte duktig på det hela men ska svara utifrån vad jag har lärt mig. :)
Bandet sätter sätter sig ju runt magen medans om han skulle vara ds så borde han ha fläckar någon annanstans och eventuellt även bläs alt pannfläck men den här killen har vitt bara precis runt magen.
Hade han varit ds OCH bandad så borde han vara mesta delens vit. Dom brukar oftast bli övertecknade och bara ha lite färg vid rumpan och på huvudet.
Hade han varit bara ds så borde han som sagt ha fläckar lite här och var istället för som det ser ut som nu; ett brutet band.
Nått annat jag funderade på efter att nån nämde sin homozygota bandade däremot var att han eventuellt kan vara homozygot bandad vilket kanske kan svara på varför det mer lr mindre ser ut som att han har två band på ena sidan. Om nån förstår hur jag tänker?
// Nathalie

Ah okej, tack! Det skapade lite klarhet.
Jag förstår hur du menar, att det blir typ dubbelt, överbandad. xD Men jag kan tyvärr inte svara på hurvisa det stämmer eller inte.
Mvh Ellenfyrkant
vad står umb för läst det några gånger skulle vara kul att veta (:
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko

Umbourous
Mvh Ellenfyrkant
Däremot tror jag att den är Sg hetero och inte homo… 
Sen bandet är bara ojämnt, inte d.s där tror inte jag.. :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."