Lite nyfiken.
Jag har haft olika djur hela mitt liv, men hamster har jag bara haft en gång - för typ en evighet sedan. Så jag är lite nyfiken eftersom jag i dagens läge inte vet särskilt mycket om dem. 
Vad kostar en hamster i månaden?
Är det som med marsvin att man måste ha två?
Ni som föder upp hamstrar - hur mycket säljer ni dem för?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
200 kronor tar jag för mina gull klimpar!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Guldhamstrar skall bo ensam medans dvärgar måste bo 2 eller fler i buren. :)
Tack för dina svar. Om jag nu skaffar en hamster lär jag vilja ha en guldhamster. De små är nog lite för små för min del. 
Jag tar också 200kr för mina, och då är de registrerade i svenska hamsterföreningen och har stamtavla . Vad EN hamster kostar i månaden har jag ingen aning om eftersom jag har så pass många. Men det är absolut inga stora summor!
// Sofia
#3 haha, jo jag föredrar guldar jag med. Jag tycker också att dvärjar börjar bli lite för smått i min smak när det gäller hamster!
#4 Intressant! I djuraffären kostar de ca 300 om jag inte minns fel. 
#5 Ja det blir lite för litet. :) Skulle nog helst vilja ha en svart eller chockladfärgad.
Är det någon skillnad i beteendet mellan könen eller är det mer eller mindre lika?
Jag har ofta fått höra att hamstrar kan vara väldigt otrevliga och lömska. Hur mycket stämmer det?

#6 Märklig djuraffär som tar 100kr mer än vad alla reggade uppfödare gör. I Göteborg kostar hamstrar i djuraffär mellan 119-189 har jag sett.
Jag tar också 200kr för mina och då medföljer stamtavla och övergångsfoder.
Honor kan det väl vara lite mer fart i, medans hanar kan vara mer lugna. Men det är olika från individ till individ.
Hamstrar är absolut vare sig otrevliga eller lömska, då skulle de inte vara ett så populärt djur som det är.
P.s. Har bebisar i både svart och choklad till salu.
#7 Vad kul att höra! jag har nämligen fått höra från min omgivning att "nä inte hamstrar, de är så lömska" och eftersom man inte har någon personlig erfarenhet av dem så lyssnar man ju, i varje fall till en början. 
Få inte mig att köpa en nu! haha. Vill nog först läsa lite mer om hamstrar och lära känna rasen. Inga förhastade drag.
I dagens läge vet jag inte ens vad de små äter - så först måste jag läsa en hel del tror jag så att jag inte står sen där som en fåne.

Jag har 5 dvärghamstrar och märker inte av dem allt för mycket på min månadsekonomi. Så 1 är väl knappt någon utgift. :) Det är just i början när allt ska införskaffas och under de tillfällena man köper ny mat etc. Har man väldigt tight ekonomi så lär det ju märkas av men jag har inga fasta utgifter så jag märker det knappt.
Vissa påstår att hanar är mysklimpar och honor är mer aktiva, men vissa påstår att det inte finns något sådant könsbundet. Jag tror mest det handlar om vilken individ man väljer i kullen.
Otrevlig och lömsk kan vilket djur som helst vara men de orden kommer från folk som också skulle kalla dem läskiga små odjur som bara bits. Det är sånt man hör som hamsterägare men om man har välhanterade hamstrar med gott temperament vågar man utan tvekan ta död på myten direkt. Så det är absolut inget artbundet, mina hamstrar är jättegooa allihopa men hanteras de inte och kanske dessutom har gener av mentalt instabila föräldrar så kan det givetvis bli en lömsk och otrevlig hamsdter.
Mvh Ellenfyrkant