Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 6053 ggr
Roxie
0

Hemmabyggd hage :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag åkte jag iväg till Hornbach för att köpa lite material till min tänkte hamsterhage.

Hade bestämt mig för att bygga en som går att dela av i två.
Köpte 7 st spånskivor (100x40cm), kostade 10kr styck!
Sen köpte jag lister, spik, för att hålla skivorna på plats, och vanliga haspar för att hålla ihop hela hagen. Lätt att plocka ihop och ställa undan :)

Allt som allt är hagen ca 2 kvadratmeter, och så kan man dela den enkelt med en skiva i mitten :)

Här är resultatet!

// Sofia

[nadvard]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad duktig du är!!Skrattande Bleb ju jättebra. Önskar jag var lika händig

Roxie
0

Tack :D

// Sofia

miacaliza
0

Men så smart med haspar. Har funderat och funderat på hur jag ska kunna bygga en hage som går lätt att plocka isär och ställa undan. Kanske härmar dig lite där…

[Momiji]
0

Snygg Glad

Lojs
0

Ser ju ut att vara hur bra som helst! Och vad billigt! Önskar att vi hade haft hornbach här i Varberg!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ellenfyrkant
0

Låter som det var ett planerat bygge iaf som lyckades för den delen! Så vad kostade hagen allt som allt? :)

Mvh Ellenfyrkant

AnnaCDSG
0

Vad fin den blev! Glad

UlrikaD
0

Kanonsnygg!!

Så där såg min hage ut för nåt år sedan. (förutom att jag inte var så fiffig med hasparna då utan skruvade ihop min.)

Men nu ser min mest ut som ett läpptäcke för de har tuggat i hörnen och jag har lagat, de har tuggat ovanpå och jag har lagat där osv.

Nog dags att ta sig i kragen och snickra ihop en ny. Och kanske göra den ihopfällbar också så man slipper slå ihjäl sig varje morgon när man går in och tänder lampan.Skrattande

Roxie
0

Ja det sär supersmidigt!

Allt som allt gick den väl på ca 250kr. Hasparna (6st) var de som kostade mest.. 55kr :P

// Sofia

Lojs
0

Hur billigt som helst ju! Lika billigt som att köpa en byro eller liknande att ha som rasthage, vilket är min plan.
Måste man vara väldigt händig? Var har du satt hasparna, en i varje hörn och två i mitten? Eller har du satt dubbla?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Anis
1

Tjusig hage!

Jag kan inte låta bli att visa Zcozzos hage som är "byggd" av masonit och silvertejp: Vi tejpade på bägge sidor med lite slack så att den går att fälla ihop i ett platt paket.

Jag har fått bättra på silvertejpen nå'n gång, men den funkar riktigt bra och krävde ingen händighet alls. Masoniten fick jag uppsågad i lagom höga delar på byggmarknaden.

/Anis

Anis
1

Här syns Zcozzos hage ihopfälld till vänster om buren:

[nadvard]
0

#11 Det var ju också en smart lösning. Tror jag ska testa det! Skrattande

Crazzy
0

Jätte fina hagar verkligen! :)

Roxie
0

Lojs: Det sitter en hasp vid varje hörn, och en på båda sidorna i mitten :)

// Sofia