Bara undulatfrön
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina robbar äter bara undulatfrön. Märkte det nu när jag inte har kunnat åka iväg och det har varit slut. Då har dom inte rört den andra maten och dom har smallnat av, äter knapt färskmaten dom får, fast det har dom aldrig gjort. Förut har dom ätit den andra torrblandningen (viss del av den), men nu har dom slutat med det.
Så undrar nu om dom kan leva på endast undulatfrön?. Känns som det bara är kolhydrater där i, så tror själv det inte är så bra i längden.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Oj det lät ju inge vidare, kräsna små filurer du har 
Har läst nånstanns (kommer dock såklart inte ihåg var -.-') om nån som hade en hamster som gjorde likadant. Det enda som funkade var att ta bort fågelfröna helt, och testa olika Foder tills H*n hittade något hamstern gillade.
Jag tror inte heller det är jättenyttigt att ge enbart såna fetare fröer i längden, men om de verkligen inte äter något annat alls, är det ju iaf bättre än att de svälter ihjäl.

#1 Låter som en idée värd att testa. Om det är på bekostnaden att de svälter sig själva till döds tror jag de tar maten även om de är kräsna. Få djur svälter sig till döds när tillgång till mat finns. Men i fångenskap skulle man ju inte låta det gå så långt som till döden i vilket fall så det kan ju vara bra att testa.
Mvh Ellenfyrkant
Jag har en tjej som är likadan här hemma fast hon är kines :) Hon äter iofs lite annat också som ges pasta, grönsaker mm så i hennes fall är jag inte orolig. Tror egentligen inte att det gör något om de bara äter de små fröerna. Vill de inte ens ha grönt utifrån?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#2 Ja, det tycker jag med. Helt klart :-)
Dessutom är ju hirs ett nyttigt frö och det ingår ofta i undulatblandningar.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

Ja fast även om det är nyttigt är det viktigt med variation.
Mvh Ellenfyrkant
Det är det dom gjort svalt sig, nu när jag inte haft undulatfrön hemma. Var ellerfall och köpte undulatfrön idag och dom var rätt glada kan man säga. Har alltid samma blandning tillgänglig ellerfall som dom andra och dom får varannan dag färskfoder ändå om dom inte äter nästan något. Idag köpte jag någon ny sort med undulatfoder, med extra vitaminer i, fanns inget annat iförsig där jag köpte, men ska se om det kanske är bättre än den andra sorten.
Har testat olika blandningar, även min blandning innehåller ganska mycket olika saker. Men dom har inte ätit upp den.
Har även haft robbar här hemma som svalt sig igäll av att förlora sina kompisar så visst kan dom svälta sig igäll om dom vill det. Fast nu vet jag ju inte om man riktigt kan gämföra att förlora sin kompis som att matvägra bara för att man är kräsen.
Tack för hjälpen ellerfall
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ett alternativ kan ju vara att köpa Hamster Selective. I det fodret är allt ihopmosat så de kan inte plocka ut eller sortera. Tänkte själv testa det. :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com