Dvärgbebisar
Har just nu 3 dvärgkullar här hemma.
Kull 1 är född 13 juni och i den finns 1 agouti hane och 1 mandarin hona. Honan har hela tiden varit typ hälften så stor som hanen. Kan bero på att honan egentligen var i det äldsta laget för att bli mamma. Jag trodde hon inte kunde få ungar då hon suttit ihop med en annan hane sedan hon var ca 4-5mån men tydligen var det nog hanen som var för gammal för sen när hon fick en annan hane i sitt sällskap så passade det tydligen att bli på tjocken! ;P
Kull 2 är född 21 juni och där finns det 3 mandariner, 1 sapphire och 1 agouti. Kollade kön lite snabbt igår och det såg ut som 3 killar och 2 tjejer. Tjejerna är mandariner.
Kull 3 är födda 11 juli och innehåller två småttingar så dom kommer ingen mer info om förrens dom blir större. :P
// Nathalie

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättefina! :)
Om detta är en annonstråd kan de ju vara bra att nämna vart de finns, härstamning och pris.
Mvh Ellenfyrkant

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4 Okej! Då måste jag kika där, de är ljuvliga och jag är sjukt sugen på en mandarin. 
Mvh Ellenfyrkant

#5 Måste säga att kull 2 är helt underbara! ;) Perfekt för kel! Jag har inte hunnit hålla på med dom så mycket då jag hoppat in och jobbat en massa extra nu i sommar men trots det så var dom hur lugna och goa som helst igår när jag tog bilder och höll på med dom! Men dom kommer från väldigt lugna gener så det är det som spelar in!
Dvärgar är mycket mer "tacksamma" på det viset! Dom föds nästan tama medans guldarna brukar man få "arbeta" lite mer med. Dom kräver ju nästan att man handtränar dom innan dom är 4v medans dvärgarna gör det inget om man råkar bli sjuk lr måste hoppa in och jobba och så. :)
Kan ju bara prata för mig själv men det är mina erfarenheter i alla fall. :) Sen finns det ju alltid undantag på båda hållen. ;)
// Nathalie

Missförstå mig rätt! Jag älskar guldarna så menar inte på nått sätt att dom är sämre! ;D
// Nathalie