Så sorgligt...
Har varit i Luleå under 3v, hade med mig alla mössen och även kaninen (hade akvarievakt hemma i GBG) men valde att inackordera (i en zooobutik alltså) min älskade Fyodor efter som att de skulle bo ute i en bod och hamstrar tål mindre än både kaniner och möss.
Igår när jag skulle hämta honom så fick jag veta att han hade försvunnit och varit borta ett par dagar… Så jag kom hem tomhänt. Buren stod på en hylla 1m upp och han måste ha hoppat ned ifrån den och det är så hemskt att inte veta om han har skadat sig eller var han är, hur han mår, om han har mat eller om han ens är vid liv längre… Valde att lämna buren där efter som att jag hoppas på att han ska komma fram snart, men de har en hel del råttfällor på golvet där så jag vet inte hur stor chans det är att jag får tillbaka honom levande…
Usch…
Har saknat honom SÅ MYCKET under de här veckorna och hade verkligen sett fram emot att gosa med honom nu när jag kommit hem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bor du i en lägenhet? Några övriga djur? katter, hundar? Bor du i lägenhet så kan du kolla bakom spisen i köket! Hamstrar har en förkärlek för hällor eftersom det ofta ramlar mat där bakom samt att det ofta är varmt och skönt bakom en hälla. Du kan kolla i skrubbar också.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#1 Varför skulle han vara i min lägenhet då han försvann i zoobutiken där han var inackorderad?…
Ush då :( så sorgligt. Hoppas verkligen han kommer fram
Nej va tråkigt :( Hoppas dom hittar honom.
#2 Ber om ursäkt för mitt misstag! Har inga glasögon just nu och ser inte det bästa när jag skall läsa eller skriva.
Vilken oansvarslös Zoobutik!
En till Orsak varför jag alldrig köper djur därifrån. Hoppas ingen zoobutiks idiot till personal har sålt honom av misstag. Vilken oansvarig zoobutik! Kan inget annat säga. Hoppas de hittar honom..
De har ej hittat honom ännu. 

Fy vad dåligt!
Jag tycker dom borde ha ringt dig så fort han rymt! Vad har dom gjort för att försöka hitta honom igen då?
Tycker dom borde erbjuda dig nån slags ersättning också! Inte för att man kan ersätta ett djur men jag tycker det är hövligt att erbjuda sig iaf!
// Nathalie
Skulle inte bli det minsta förvånad om någon idiot av personalen har sålt honom av misstag!
Jag tycker också att de borde ge dig ersättning! Sådär ansvarslös får en djurbutik inte vara.
Nej ush!! jag som hade tänkt om det skulle behövas skulle mina djur bo i djuraffären men nej aldrig efter detta!!
hoppas att du får honom tillbaka. men jag kan tyvärr tro att en av personalerna kan ha sålt din hamster :( hoppas att det inte är så!!!
än en gång, hoppas att du får din hamster tillbaka!!!!!!
Jag vet att de ej har sålt honom då jag känner personalen och ägaren mycket väl, de har dock en massa sommarjobbare där nu och det är väl troligtvis någon av dem som har klantat sig med buren eller så..
Älskade Fyodor <3

hoppas dom hittar honom.
Har dom ett särskilt rum för djuren så att det är en begränsad yta han kan vara på? Det är typiskt att hamstrar sover på dagen, för det försvårar väl antagligen en hel del.
Har dom ställt fram mat och vatten eller något?

Dom borde skaffa såna där "snälla" musfällor. Dvs såna som fångar dom levande. Vet att vi satt ut såna ibland i butiken när vi haft gerbilder på rymmen och då brukar dom hitta in i fällan på bara nån dag om man lägger in nått gott i fällan. :)
// Nathalie
verkligen sorgigt men har ni hittat han/hon nu? annars hoppas ni hittar den
Ja, han är hittad och hämtad :)
Åh så glad man blev av att höra att det slutade lyckligt