Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1491 ggr
Ellenfyrkant
0

Hamsterborg

Jag hittade en sjukt snygg borg som skulle se fin ut i någon av mina hamsterburar. Men jag funderar på hur de tar sig upp och kan utnytja borgen, det finns flera hål t.ex. i taket, tornen etc. men borgen ser ju ihålig ut? Finns det någon sorts trappa som inte syns eller hur kan tanken vara? Någon som funderat över detta tidigare eller kanske t.o.m. har en sådan här? :)

http://djurmaxi.se/lekborg-matti-p-3448.html

För övrigt tycker jag Djurmaxi är roligt för de flesta husen går att beställa i större storlek också så det passar guldhamstrar med! :)

Mvh Ellenfyrkant

UlrikaD
0

Jag har en sådan till mina möss. Det är ingång på framsidan och baksidan. Sen är det ett hål öppet på toppen och två av fönstrena på framsidan är öppna. Sen är den helt ihålig.

Mina möss har jättekul i den, har även haft en till robbarna som tyckte den var kul.

En guldhamster skulle inte få plats i den.

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack! Möss är ju rediga klättrare men kan dvärghamstrar utnyttja mer än bara bottenytan? Hur tar de sig upp på taket om de inte klättrar så jättebra, är det möjligt?

Köpte du din på Djurmaxi? Är lite nyfiken på vad den kostade i annat fall, om du minns det. :)

Mvh Ellenfyrkant

UlrikaD
0

Robbarna hade inga problem att klättra i den iallafall. Lite större dvärgar vet jag inte.

Jag köpte min för 99kr på zoo-kompaniet i Göteborg, men det var ju ett tag sedan.

Ellenfyrkant
0

Okej! Men när de går in i de där hålen imitten av borgen unngefär fast åt höger och vänster, trillar de ner eller finns det en platå på insidan lixom? Ursäkta mina joggiga frågor men är nyfiken på den! :)

Mvh Ellenfyrkant

UlrikaD
0

Vet faktiskt inte om det varit nån platå på insidan. Efter att ha bott hos mössen är den inte så hel längre.Skäms

Ellenfyrkant
0

Haha okej! Men tack ändå! :D Tror det blir ett Tjore hus istället, med lyxig balkong! ;)

Mvh Ellenfyrkant