När ni är borta på kvällen?
Hur gör ni med hamsterrastningen om ni är borta på kvällen? Låt säga att man är hemifrån mellan 17-22. Väcker ni dem och låter dem vara ute på eftermiddagen, stannar ni uppe till sent så de får vara ute innan ni somnar eller får de vara utan rastning den dagen? Eller ni kanske har någon annan snäll människa i familjen som kan hjälpa till och ta ut dem?
Jag har hittills växlat mellan att stanna uppe till sent och att de faktiskt får vara utan rastning en kväll, beroende på om jag verkligen behövde sömnen eller ej. (Jag brukar lägga mig runt 22 annars, och hampisarna brukar få rasta sig ungefär en timme var på kvällen.)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag rastar min efteråt isåna fall. Men jag går nästan aldrig och lägger mig innan tolv

#1 Nej, hade man bara kunnat lägga sig så sent så vore det ju bra, men det funkar inte riktigt när jag går upp kl 4 om jag ska jobba. ;)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag hoppar över rastningen om jag inte är hemma. Hon har ett stort akvarium som hon bor i, så jag tror inte hon tar någon skada av att behöva spendera en hel kväll där ibland.
När vi har vart iväg på utst tex och kommer hem sent, ibland efter tolv och faktist ibland ännu senare, men när vi kommer hem ska det bytas i kisslådorna, nytt vatten och de ska såklart ha sina grönsaker, så mina får gå ut precis varje dag och jag väntar så att alla får vara ute minst 30 min-1 tim.
Men jag tror att de klarar sig en dag utan att få vara ute såklart, bara jag som är fjantig med mina hamstrar 
#4 Även jag är nog lite fjantig.
Det var en gång jag kom hem tolv och jag skulle upp klockan sex dagen efter.
Tänkte att hallon får vara ute längre imorgon istället…
Men det gick inte. Jag kunde inte somna
Jag hörde hur hon höll på i buren och jag låg bara och hade skuldkänslor.. så jag fick gå upp igen
Annars hade jag nog inte kunnat somna.
#5: Haha, jag får också massor med skuldkänslor om inte mina små sötnosar kommer ut…
Jag är uppe sent på kvällen för att dem ska rastas. Om jag inte är hemma så tvingar jag mamma att rasta dem iallfall på handen i en halvtimme var. 
Samma här, får jättedåligt samvete 
Jag tycker inte ni är det minsta fjantiga som får dåligt samvete ifall de inte hinner komma ut! Jag tycker det är underbart att ni verkligen bryr er om era små vänner, sånna djurägare behövs det fler av!
Själv har jag ju inga hamstrar ännu, men blir ev ägare redan nästa vecka, faktiskt :-) Kan ju direkt säga att mina kommer få komma ut varje dag, jag tycker det är viktigt att mina djur får mkt motion och stimulans, är i princip alltid hemma efter 6 så det blir nog inga som helst problem!
Visst nån dag kanske man inte hinner, men det är ju inget de dör av iallafall :p
Har lillebrosan här hemma som älskar mina hampisar som gärna ställer upp på att rasta när jag inte är hemma sent på kvällen. Men sen om jag kommer hem 1-2 är dom fortfarande vakna…dom lägger sin inte förnst 3-4! 
Är inte jag hemma på kvällen så brukar jag slänga in lite ihopknycklade toarullar med godis i och annat som är stimulerande för hjärnan :) Brukar funka bra :)
// Sofia