Satin?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser ut som några av hamsterungarna är satin
, visst är det fint med satin men ingen av föräldrarna är satin. Finns bara en satin i tredje ledet på mammans sida. Visst kan någon mera på mammans sida vara dålig satin, men då borde man väl märkt det i kullarna?.
Ginova såg satin ut efter första kullen och ser fortfarande satin ut, men hennes föräldrar är inte satin så har inte tänkt mera på det.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Vissa hamstrar har lite extra "glans" i pälsen fastän de inte är satin. 
Dock är ellerfall creme och caramel tjejerna otroligt glansiga.
Det svåra är att jag aldrig träffat någon satin hamster, jo en i vintras typ 1-2 dagar, men kommer inte ihåg hur den pälsen var. Skulle igentligen tagit med dom till någon som haft satin ungar.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#2 jag kan ju kolla dem. Har haft en hel del satin.
// Sofia
#3 Skulle vara toppen
, skulle ju kunna ta med dom när jag ska lämna Jaguar?
//Frida
Javisst :)
// Sofia
Ja det är himla lurigt ibland sånt där, jag menar; hade en av föräldrarna varit satin hade man ju sagt att de Var det. Men när ingen av föräldrarna är satin blir man ju fundersam när de glänser sådär 
Knas! ;D
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det kanske var brevbäraren? 
// Sofia
Då kanske en av föräldrarna är dålig satin så att glansen knapps syns. Jag hade en dålig satin hane en gång och i den kullen kom 3 satin och 4 icke satin vad jag minns. mamman var gul (Ej satin). Pappan däremot var dålig satin. Man såg knapt att han var satin. Han hade väldigt dålig glansig päls, knapt synbar. Ungen ser dock satin ut i mina ögon.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Fast sen om hon skulle vara satin, tycker jag det är konstigt, att ingen av hennes sykon blev satin eller att ingen i föra kullen blev satin.
//Frida
Är det ungen på bilden så är den inte satin, på just creme syns det tydligt om de är det. Färgen får också ett helt annat djup.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Min kompis hade en hamster från djuraffär som var creme satin. Har två bilder:

Mvh Alicia.
#11 Creme ungen har inte alls samma djup som den.
Jag kommer göra så att jag reggar ungarna som bara långhår, då jag förståt det som att dom troligen bara är extra glansiga. ;)
//Frida
Kanske bara har lite glansspray gömt någonstans;)
// Pabblo