Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 5893 ggr
blondie2000
0

??

Det jag inte fattar ibland är att folk dömer hamstrar på vilken sort det e,

Vissa säger tex att dvärg är en liten spring och lek hamster medans guld är gosa och mysa. jag håller inte med dom alls!

jag och snö va inte så bra tsm först,  han bet mig, ville inte va hos mig och vek sig undan. men utav en hel del närkontakt och övning har han faktiskt slutat med allt det där ;).

Nu kommar han upp i min hand utan att jag behöver lyfta honom i den, han biter mig inte och han sitter hellre och gosar i handen än att springa och leka. och han är ändå en dvärg!

så dvärgar kan också vara mysiga och sitta och gosa.

Så jag tycker inte att man ska hålla på och döma hamstrarna sådär.

jag dömer inte dom som gör det utan jag bara säger vad jag tycker!

// Filippa

UlrikaD
0

Det är väl ingen på det här forumet som dömer hamstrar så iallafall.

Det är ju många som både har guld och dvärg hemma, jag bl.a.

DwarfNome
0

Jag tycker det är många som dömer så. De säger till exempel att man ska skaffa guld för att de är gosigare från början och behöver inte tämjas lika mycket. En dvärg kan ju behöva lite tid innan de blir sånna, så var det med min tjej i alla fall.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

Roxie
0

Det enda jag vet/hört är att Campbells kan vara mer bitska än övriga hamsterarter.

Men annars skulle jag inte säga att det är större skillnad, det är ju helt individuellt. Samt att det beror på hur mycket man handskas med dem.

// Sofia

Roxie
0

Det man brukar säga är att det kanske är lättare med en guldhamster som förstahamster, då det är lite mer att "ta i" än en dvärghamstar.

// Sofia

DwarfNome
0

#4 Vad jag alltid hör är folk som säger "Jag skulle skaffa en dvärg, men alla mina vänner sa att jag skulle ta en guld istället för att de inte går att gosa med dvärgar" Det är typiskt enligt mig.

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

kaizoR
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 exakt så var det för mig i början. Skulle egentligen köpa ett par med dvärgar, men icke sa nicke… dom var ju "så vilda".

blondie2000
0

#1 nee men jag tyckre ändå asså i rigtiga livet och så !

#2 aa asså jag tycker nog att dvärgar är de roligaste ;)

#3 men jag vet inte vad snö har för ras då jag köpt honom av en kompis, hennes hamster hade fått ungar…

#5 mm håller med.

#6 synd att du aldrig fått köpt nån , de är underbara djur ;)

blondie2000
0