Mandel tappar hår!
Jag vet att det finns ett liknande inlägg, men den hamstern hade ohyra, det tror jag inte att Mandel har för jag hittar inga svarta prickar.
Den kala fläcken sitter i nacken. Ca 1.5 * 1.5 cm stor.
Mandel är 1,5 år. Dvärghamster.
Mandel var allergisk mot sågspån, men nu har jag toalett ist.
Vad kan det här vara?
Bild ?
Hmm, svårt att avgöra såhär på avstånd. Stress, ohyra, allergisk reaktion, ålder.. ? Beror lite på hur det ser ut, om han kliar sig, om han är pigg för övrigt och äter som han ska, om han varit utsatt för något avvikande på senaste tiden eller liknande.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 kan inte få någon riktigt bra bild…
#2 Ingen ohyra iaf, vet inte hur bra hon äter. Jag hörde henne nysa igår när jag satte ner henne i buren. Så jag funderar på om det är burmatrialet IGEN.
Men vad ska jag då byta till?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
putt
Om jag inte inbillar mig så har hennes hår växt tillbaka liite.
Går det inte att få en bild är det tyvärr het omöjligt för oss att försöka hjälpa dig =P
Alm och aspspån är ju damfritt. Så detta är rekomenderad spån till allergiska djur. Prova med det! Jag ger vitamindroppar( en droppe/100 gram) i min gammel gubbe Dubbel-Knuts grönsaker eller spagetti eller vad det nu är för gott jag bjuder på. Detta ger jag åt honom för att han är gammal. Min lilla gullgubbe fyller 2 år nu 26 Juni och vill vara säker på att han får sin dagliga vitamindos eftersom han börjar bli gammal. Jag ger honom detta 2-3 gåner i veckan. Men oftast 2 gånger i veckan.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Ska se om jag hittar de spånen! Tack :)