Förslag till uppfödarnamn
Någon gång kanske snart-eller senare kommer jag kanske bli uppfödare.
Har ni några förslag på namn på uppfödningen?
Famira's? 
Mitt tips är att välja något namn som har en speciell betydelse för dig.
Mitt uppfödarnamn Zvintos var från början till min kaninuppfödning och är från min första dvärgvädur som hette just Zvinto.
Så det namnet fick följa med till min hamsteruppfödnin också. 
Fint.
Jag önskar helst något sött som kanske börjar på koko.
ett annat namn jag har tänkt på är Amaryllis :) vet inte om det kanske redan finns?
#3: Testa att googla på det och se om det finns någon som har.
För även om ingen registrerad har det, så kanske någon annan har.
#4 Nope ingen hamsteruppfödning med det namnet :) värkar det som..
:)
hmm..
Hoppas fler förslag kommer :)
Slänger in en liten fråga här om det är okej
Kan man kalla sin uppfödning något även om man inte är registrerad uppfödare? Fast inte döpa ungarna med det, men att uppfödningen har ett namn.
#6: Klart man får det.
#8 Bra
Kan man då när man sätter ut annonser tex. skriva att det är ungar från "Ziggsons Hamsteruppfödning"? Det känns som att man inte får det
#9: Självklart får man det.
Att ha uppfödarnamn är inget patent som föreningar har, utan man får döpa sin uppfödning även om man inte är medlem i någon förening.
Däremot får man ju inte säga att man är registrerad om man inte är det. ^^
#10 Okej, då vet jag det^^

Sätter ett litet märke, det är intressant :)
Putt - ni får gärna komma med fler förslag! 
koko…… hmm
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Puttar upp igen :)
Daims uppfödning, Cheerios uppfödning, HM's (hamstermarie) uppfödning, Colas uppfödning ja det var vad jag kom på just nu, kanske någon av dessa redan finns inte vet jag, bara kom på något 
Mvh Alicia.
Tack för förslagen :)
Hmm vet när jag och Camilla delade på oss och jag skulle komma på ett annat namn, jag hade en hel lista och sen frågade vänner vad de gillade mest, ska se om jag hittar den faktist så kan jag dela med mig av det, hade faktist en hel del bra namn, om jag får säga det själv 
#18 Ja, vad snällt! :)
Exentrion's har följt med mig från den tiden jag höll på med råttor och hade lite kullar, vet inte vart det kommer från egentligen men det ploppade mer eller mindre bara upp. Å så fastnade jag för det, tycker det låter lite "fantasy aktigt" så det har aldrig varit några frågetecken runt vad min hamsteruppfödning skulle heta :)
Det känns verkligen personligt iom att det följt med mig i så pass många år :)
Man kan med fördel spåna kring alla möjliga namn och namnkombinationer, sen är det ju bra om det är ett namn som är lätt att associera till uppfödningen i sig.
Så att det inte är för likt något som redan finns. Skulle kunna komma med hur många förslag som helst men tror det är bättre att du försöker hitta något på egen hand ? Men vill du så kan ja ösa på med lite förslag ändå, det kan ju alltid inspirera till något :)
Sen ang. att kalla sin uppfödning något även om man inte är reggad uppfödare, det blir ju automatisk så man vill att döpa den till något om man har en hemsida.
Alternativt att man bara kallar sidan vid sitt eget namn, typ "Monicas Hamstrar". Men min hemsida har alltid hetat exentrion's oavsett om det har varit för råttor eller hamstrar. Folk blir mindre förvirrade på så vis :D
Vill man skriva ut i en annons tex, så kan man ju bara inflika att uppfödningen inte är registrerad. Så det inte blir några missförstånd, ungarna kan man ju regga iaf- om man är medlem i någon förening :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#20 Tack så mycket. Själv har jag inte fastnat för något specciellt ännu.
Nu tittade jag lite på #16's förslag, och så satt jag "koko" framför varje namn. Började skratta lite när jag fick fram "KokoColas uppfödning". (lät nästan som cocacola) Det kanske kunde vara något 
#21 Haha ja varför inte, det är bara att spåna vidare så ser du ju vilket du fastnar för. Du behöver ju inte bestämma dig NU 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Hittar ju tyvärr inte min fina lista med namnförslag….
Men jag minns Soleros, Älvans, Lollipop, sen några jag kom på nu när jag kollar runt, eller namn jag hittade ska jag väl säga, inga uppfödarnamn vad jag vet…. Haha, Hurra, Zoom, eller ja det kanske inte var några bra namn, men det är roligt att försöka hitta ett bra namn, jo jag hade Imras oxå faktist….
Lite förslag kom jag med iallafall 
Tack så mycket #23 
Vassego 
Kokonöten's, koko's, kokorosen's kokogrottan's koko..
Kokotassen's Kokodalen's
Åhh snälla hjälp vad tycker ni låter bra? Min första kull kom igår, hihi